Deși cererile adresate IFN-urilor sunt cu aproape 60% mai multe decât anul trecut, Instituțiile Financiare Nebancare au acceptat spre negociere doar 22 de solicitări ale consumatorilor, arată datele Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Dintre acestea, doar în cinci cazuri negocierile s-au încheiat cu împăcarea părților, de peste 55 de ori mai puțin decât în cazul băncilor.
Doar două IFN-uri au intrat în concilieri cu consumatorii
Cele aproximativ 500 de cereri au vizat peste 25 de IFN-uri și CAR-uri. Cele mai multe cereri au fost trimise către: Cetelem, Eassy Asset Management, Unicredit Consumer Financing, Provident, BT Direct IFN, Credit Europe Ipotecar IFN.
Din păcate, doar două IFN-uri au acceptat anul acesta să intre în negocieri cu consumatorii în cadrul CSALB: Credit Europe Ipotecar IFN și Axi Finance IFN.
Până acum, în doar cinci cazuri negocierile s-au încheiat cu acceptarea soluțiilor propuse de conciliatorii Centrului.
Creșterea numărului de înțelegeri directe între IFN-uri și consumatori (după sesizarea CSALB de către consumatori) arată și faptul că unii comercianți preferă această variantă pentru a nu mai achita costurile concilierii (993 de lei pentru fiecare dosar).
Dacă anul trecut au fost doar 24 de soluționări amiabile în primele 10 luni, anul acesta sunt 50 în același interval de timp.