Iata cum arata procesul de optimizare SEO in 2023

Fiecare an sau mai bine zis, aproape fiecare luna vine cu noi schimbari la nivelul algoritmului Google – acel algoritm responsabil, in mare parte, de pozitia platformei sau website-ului tau in paginile de rezultate organice. Asadar, trebuie sa fii un administrator diligent si sa fii mereu la curent cu aceste schimbari.

Cand vine vorba de optimizare SEO, trebuie sa stii ce se intampla in jurul tau – in caz contrar, poti fi surprins supraoptimizand texte cu cuvinte cheie intr-o era in care importanta acestora a cazut pe locul doi.

Asadar, in cele ce urmeaza vei afla mai multe despre procesul de optimizare in anul 2023!

Viteza website-ului tau – este un aspect important?

Viteza de incarcare a unei pagini sau unui website va fi mereu un aspect important in procesul de optimizare SEO. Nimic nu iti afecteaza website-ul mai rau decat acele cateva secunde in plus de asteptare din partea utilizatorului. Poti verifica aceasta viteza de incarcare cu ajutorul uneltei Page Speed Insights.

Totusi, ce trebuie luat in calcul este faptul ca nu trebuie sa sacrifici din functionalitati si vizualuri pentru a obtine o viteza de incarcare perfecta. Nu trebuie omis faptul ca, in functie de afacerea pe care o ai online, majoritatea clientilor au parte de internet de calitate superioara – 5G si asa mai departe. Astfel, viteza de incarcare este, in cele mai multe cazuri, garantata.

De altfel, chiar si website-urile incarcate puternic din punct de vedere vizual pot fi astazi accesate cu usurinta – fara prea multi nervi.

sursă foto: themarkers.ro

Google devine un motor de cautare verde

Google vrea sa devina cat mai prietenos cu mediul inconjurator, motiv pentru care acesta doreste sa functioneze fara a fi ajutat de energie pe baza de carbon. O modalitate eficienta descoperita de inginerii Google este de a reduce frecventa de crawl asupra paginilor.

Mai exact, frecventa redusa se poate traduce prin faptul ca Google va verifica mai rar pagini pentru continut nou, actualizat. Prin urmare, procesul de optimizare SEO trebuie sa fie realizat corespunzator si cat se poate de cuprinzator de la inceput. Nu poti uita de cuvinte cheie sau de parti esentiale de continut la prima publicare.

Analiza competitiei, mai importanta ca oricand

In anul 2023, Google se va concentra mai mult pe website-urile si platformele care prezinta experienta dovedita in anumite domenii. De exemplu, primele locuri in Google la capitolul „schimbare ulei motor” sunt caracterizate, aproape mereu, de experienta dovedita in domeniu – anume au continut in care poti avea incredere.

Asadar, analizarea competitiei este acum mai importanta ca oricand, din moment ce strategii pentru procesul de optimizare SEO pot fi extrase din paginile respective. SEO tehnic si cuvintele cheie nu mai sunt de ajuns pentru a avea o pozitie buna in SERP.

Utilizarea inteligentei artificiale pentru generarea de continut

Inainte de a avea idei trasnite, trebuie mentionat faptul ca Google este complet impotriva continutului generat in mod automat. Daca ai deja deschis un tab cu Chat GPT care lucreaza din greu la un articol pentru blogul tau, il poti inchide.

Intr-adevar, unelte precum Chat GPT pot fi utile in procesul de optimizare SEO deoarece pot ajuta scriitorul de continut cu idei pentru articole, schite si rezumate. Astfel, scriitorul are o baza mai solida pe care isi poate baza cercetarea individuala.

Chiar daca apelezi la unelte AI pentru generare de continut, vei observa in curand fie greseli, fie faptul ca acel continut generat automat trebuie ajustat pentru a prezenta caracteristicile, tonul si esenta brandului tau.

Daca vrei sa afli mai mult despre procesul de optimizare SEO in 2023 si de ce acesta este esential pentru afacerea ta online, programeaza o discutie cu expertii departamentului SEO din agentia The Markers – o echipa pregatita de actiune, dedicata dezvoltarii afacerii tale!

- Publicitate -

Bugetul pentru începerea școlii poate ajunge și la 2.000 de euro

Începerea școlii ajunge să coste între 1.000 și 2.000 de euro, după ce, pe lângă rechizitele obișnuite, tot mai...

Industria de media și divertisment locală va crește anul acesta cu doar 2,5%

Industria de media și divertisment din România ar urma să crească cu 2,5% în acest an, comparativ cu 2023,...