Hornbach, cifră de afaceri de 4.7 miliarde euro, în creștere cu 8,4%

În anul financiar 2019/20 grupul Hornbach a crescut substanțial. Pe baza datelor preliminare, cifra de afaceri netă a concernului a crescut cu 8,4% ajungând la 4,7 miliarde de Euro.

Compania care administra la nivel european 160 (anul precedent: 158) de magazine de materiale de construcții și de grădinărit precum și magazine online în nouă țări, și-a majorat cifra de afaceri cu 8,1%, ajungând la 4,4 miliarde de Euro.

Fără a lua în considerare magazinele inaugurate sau cele închise și ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit (DIY) a crescut cu 7,7% la nivelul concernului.

În anul de raportare 2019/20 și până în momentul de față, criza generată de Covid-19 încă nu a afectat evoluția afacerilor grupului Hornbach. Albrecht Hornbach, președintele consiliului de administrație al Hornbach Management AG, ia însă în calcul efecte notabile asupra evoluției afacerilor în 2020/21.

„Ca urmare a gradului ridicat de nesiguranță privind evoluția viitoare, în momentul de față nu se pot face afirmații concrete. Însă, din fericire, datorită puterii sale financiare și a rezervelor de lichidități, consider că grupul Hornbach este foarte bine pregătit să facă față și unor faze mai dificile”, a declarat Albrecht Hornbach.

Magazinele Hornbach Germania – plus 6,5% pe o suprafață de vânzare similară cu cea de anul trecut

Cifra de afaceri netă pe segmentul DIY, inclusiv comerțul online a crescut în regiunea Germaniei în anul financiar 2019/20 cu 6,0%, ajungând la 2.245 mil. Euro. Pe o suprafață de vânzare comparabilă, aceasta însemnând fără să fie luate în considerare deschiderea unor noi magazine sau închiderea altora în ultimele douăsprezece luni, a rezultat o creștere de 6,5% (an precedent: 2,2%).

Astfel, Hornbach a avut rezultate substanțial mai bune decât branșa magazinelor de materiale de construcții din Germania (anul calendaristic 2019: plus 3,8%).

În Germania, la data încheierii exercițiului financiar, Hornbach administrează 96 (anul precedent: 97) de magazine în comerțul DIY clasic. Deși Hornbach nu a deschis magazine noi în Germania, cota de piață a crescut până la 11,3% (anul precedent: 11,1%).

Activitățile internaționale cresc cu peste 10% 

În cele opt țări din afara Germaniei, inclusiv magazinele de materiale de construcții și grădinărit nou deschise în cea de-a doua jumătate a anului în Kristianstad (Suedia), Prešov (Slovacia) și Duiven (Țările de Jos), precum și în comerțul online, subgrupul Hornbach Baumarkt AG a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 10,4% ajungând la 2.183 mil. Euro.

Contribuția din străinătate la cifra de afaceri a concernului a crescut de la 48,3% la 49,3%. Fără a lua în considerare magazinele inaugurate și cele închise și ajustările de curs valutar, în anul financiar 2019/20 Hornbach și-a majorat cifra de afaceri în restul Europei cu 8,9% (în anul precedent: 6,5%).

Incluzând efectele de curs valutar și în condițiile unor suprafețe de vânzare comparabile, cifra de afaceri a crescut cu 9,2% (an precedent: 5,6%).

- Publicitate -

Aproape de 200.000 de investitori pe piața de capital din România

Numărul investitorilor pe piața de capital autohtonă a continuat să crească și a ajuns la 191.743 la finalul primului...

TAROM vinde bilete de avion la prețuri speciale, începând de la 125 euro

În perioada 14-16 iunie 2024 compania aeriană TAROM dă startul unei oferte cu tarife începând de la 125 euro...