All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

joi | 26 noiembrie | 2020
-0.6 C
București

Hala Madrid! Real rămâne cel mai valoros brand din fotbal

Real Madrid rămâne cel mai valoros brand din fotbal, dar FC Barcelona s-a apropiat extrem de mult, până la o diferență de doar 6 milioane euro.

Totuși, în contextul Covid-19, valoarea brandului Real Madrid a scăzut cu 14%, până la 1,419 miliarde euro, arată raportul Brand Finance Football 2020.

Barcelona, ​​rivalii lui Real, se află la doar 6 milioane de euro în spatele madrilenilor, cu o valoare a mărcii de 1,413 miliarde euro.

Dintre cele opt cluburi spaniole din Top 50, două s-au bucurat de creșterea valorii de brand, respectiv Valencia (+ 32%) și Athletic Bilbao (+ 11%).

- PUBLICITATE -

Totuși, diferența dintre cei doi giganți, Real și Barca, și cel de-al treilea cel mai important club, Atlético Madrid, este de peste 300%. Cele două cluburi au o valoare de zece ori mai mare decât clubul spaniol clasat cel mai jos în Top 50, Real Betis.

Premier Le.ague domină topul

Liverpool F.C. | sursă foto: thisisanfield.com

Real Madrid și Barcelona sunt urmate în clasament de un grup de cluburi din Premier League, cu Manchester United pe poziția a 3-a, după ce valoarea mărcii „diavolilor roșii” a scăzut cu 11% la 1.314 milioane de euro.

Liverpool, care a câștigat primul titlu din 1990, se află pe locul 4 în top, chiar deasupra rivalilor din acest sezon, Manchester City.

Valoarea brandului Liverpool FC a crescut de la 1,191 milioane EUR în 2019 la 1,262 milioane EUR, o creștere de 6%.

Chelsea căzut pe locul 8, după ce valoarea brandului a scăzut pentru al patrulea an consecutiv, la 949 de milioane de euro.

Dintre primele șase cluburi din Premier League, doar Liverpool și Tottenham Hotspur, finaliștii UEFA Champions League în 2018-19, au avut o creștere a valorii brandului.

Tottenham, care joacă acum pe un stadion ultimă generație, s-a bucurat de o îmbunătățire cu 3% a valorii mărcii, până la 784 de milioane de euro.

Valoarea mărcii Leicester City a crescut cu 44%, până la 333 milioane EUR, în timp ce Wolverhampton Wanderers, deținută de grupul chinez Fosun, a crescut cu 30%, la 242 milioane EUR.

În schimb, unele cluburi din Premier League au înregistrat o scădere considerabilă a valorii mărcii, cum ar fi Bournemouth (-31%), Watford (-21%), ambele retrogradate între timp în Championship și West Ham United (-18%).

Unul dintre cei mai mari perdanți este și Arsenal, care a pierdut 19% din valoarea brandului.

Bayern domină Bundesliga și la valoarea brandului

Bayern Munchen, care rămâne campioana Germaniei, este al 6-lea cel mai valoros club.

Bayern are acum o valoare a mărcii de 1,056 milioane EUR, cu 20% mai mică decât în ​​urmă cu un an.

În ciuda scăderii, Bayern este lider între cele zece cluburi germane din top 50, iar valoarea mărcii lor este mai mult decât dublul valorii brandului Borussia Dortmund (487 de milioane EUR).

Deși valoarea majorității cluburilor din Bundesliga este mai mică în acest an, FC Köln a înregistrat cea mai mare creștere din întregul top 50 (+ 47%), urmată îndeaproape de RB Leipzig (+ 43%).

PSG, primul club de fotbal din Franța

La 967 milioane EUR și pe locul 7 în general, valoarea brandului PSG este substanțial mai mare decât cea a adversarilor din Ligue 1.

Lyon, următorul club francez, clasat pe locul 30, are o valoare a mărcii care este sub o cincime din brandul PSG. Al treilea club francez din top este Marseille, pe locul 38.

Juve domină Serie A

Juventus, liderul fotbalului italian, rămâne în afara top 10, dar este cel mai bine clasat club din Serie A. Inter Milan, este al doilea club din Serie A în top, în timp ce performanța slabă a AC Milan contribuie la o pierdere de 35% din valoarea mărcii lor.

Clubul cel mai bine clasat din afara celor mai importante campionate este Ajax (27), urmat de Benfica (46), Celtic (48) și Zenit St. Petersburg (49).

- PUBLICITATE -