- Veniturile din 2019 la nivelul anului precedent, în ciuda mediului solicitant, profit operațional înainte de articolele speciale cu 8,1% mai mic faţă de anul precedent (9,7%);
- Fluxul de numerar liber înainte de intrările și ieșirile de numerar pentru activități M&A, de 473 milioane de euro, a crescut în mod considerabil (384 milioane de euro anul trecut);
- Dividende propuse de 45 de cenți/acțiune comună fără drept de vot.
Veniturile Grupului Schaeffler pentru perioada de raportare s-au ridicat la aproximativ 14,4 miliarde de euro (anul trecut: aproximativ 14,2 miliarde de euro). La monedă constantă, veniturile au crescut cu 0,1% în timpul perioadei.
Creșterea veniturilor la monedă constantă ale celor două divizii de automotive a fost puțin negativă, dar a avut tendință de creștere în a doua jumătate a anului, în timp ce sectorul de industrie a raportat o creștere a veniturilor pe durata întregului an, cu toate că această creștere s-a stabilizat în a doua jumătate.
Din cele patru regiuni, regiunea chineză și americană au contribuit la creșterea veniturilor la monedă constantă, în timp ce veniturile au scăzut în Europa și Asia/Pacific.
Grupul Schaeffler a obținut venituri înainte de rezultatul financiar, câștiguri (pierderi) din investiții în capitaluri proprii și impozitele pe venit (EBIT) de 790 milioane de euro în 2019 (anul precedent: 1,354 milioane de euro).
Aceste câștiguri au fost afectate de articolele speciale pentru perioada de raportare în valoare de 372 milioane de euro, constând în mare parte, respectiv 356 milioane de euro, din cheltuieli legate de programele de transformare și eficiență implementate în 2019 – RACE (Automotive OEM), GRIP (Automotive Aftermarket) și FIT (Sectorul de Industrie).
Marja EBIT înainte de articolele speciale s-a ridicat la 1,161 milioane de euro (anul precedent: 1,381 milioane de euro), reprezentând 8,1% (anul precedent: 9,7%). O dată cu mediul tot mai plin de provocări, scăderea marjei EBIT înainte de articolele speciale a fost cauzată în mare parte de impactul negativ al prețurilor de vânzare și schimbarea gamei de produse din divizia Automotive OEM. Evoluția marjei a fost încetinită și de cheltuielile pentru proiectele IT și de digitalizare.