Ai un business cu prezență online? Atunci, trebuie să afli cele mai recente informații privind noua funcție din Google Search: AI Overviews!
Google AI Overviews este o funcție nouă din Google Search, care folosește inteligența artificială pentru generarea unor informații cu privire la subiectele diverse pe care le abordează utilizatorul. Cu alte cuvinte, printre rezultatele căutării, Google plasează rezultatul creat prin inteligență artificială pe primul loc, pentru ca utilizatorul să aibă acces la informația dorită cât mai rapid. Dacă înainte erai nevoit să cauți răspunsul la o întrebare simplă pe multe dintre site-urile afișate, acum Google îți oferă răspunsul direct sintetizat în pagina de rezultate a căutării.
Având în vedere această schimbare cu un puternic impact în tot ceea ce ține de content (creare de conținut), este foarte posibil și ca rigorile pentru o optimizare SEO corectă să se modifice. Conținutul pe care îl generezi trebuie să rămână în continuare accesibil, vizibil și în acord cu algoritmii de căutare, ținând cont de numeroasele strategii SEO. În cele ce urmează îți vom prezenta care este impactul AI asupra traficului organic, dar și cât de important este rolul unui specialist în generarea unui content care respectă toate principiile de optimizare.
O nouă abordare a rezultatelor Google: va avea traficul organic de suferit?
În sens larg, algoritmii de căutare Google folosesc inteligența artificială pentru a răspunde corect tuturor curiozităților utilizatorilor. De aceea, Google AI Overviews are un impact important asupra traficului organic.
Pentru că userii obțin informația de care au nevoie în doar câteva secunde, la un simplu click, nu mai au curiozitatea de a aprofunda subiectul, intrând pe alte site-uri web, ceea ce poate avea ca efect o diminuare a traficului organic. Având în vedere riscul evaluat pentru aceste site-uri care se bazează pe un trafic organic, s-ar putea înregistra o scădere între 25% și 50%.
Conform cercetării realizate de Aleyda Solis, un consultant SEO internațional, se pot genera trei tipuri de răspunsuri, care afectează diferit traficul organic al site-urilor independente. Rezultatele care asigură un răspuns direct ar putea să limiteze activitatea utilizatorilor pe alte site-uri cu până la 50%. Rezultatele cu răspunsuri de explorare asigură utilizatorilor perspective multiple asupra unui anumit subiect, reducând traficul cu până la 30%-40%. Un al treilea tip de răspuns generat poate fi cel de profunzime, cel mai bine detaliat și documentat, care reduce activitatea traficului organic cu 25%-35%.
Cum influențează Google AI practicile de optimizare SEO?
Inteligența artificială evoluează de la o zi la alta, acest lucru punându-și amprenta si asupra practicilor de optimizare SEO, multe dintre acestea necesitând îmbunătățiri, astfel încât să își mențină eficiența. Iată câteva strategii de optimizare cărora să le acorzi importanță, pentru un content relevant pentru cititor, conform specialiștilor NOA Digital.
Cuvintele cheie optimizate corespunzător
Ca rezultat al progresului AI, folosirea excesiva a cuvintelor cheie, fără o strategie bine pusă la punct nu mai este eficientă, riscând o scădere semnificativă a traficului. Tocmai de aceea, a crescut tot mai mult nevoia de content original, în care cuvintele cheie sunt integrate natural, pentru a asigura cititorilor o experiență plăcută, dar și pentru a stârni cât mai mult interesul publicului țintă. Utilizatorii caută experiențe autentice și conținut de calitate, apreciind când timpul petrecut în parcurgerea unui articol este investit cu folos.
Content de înaltă calitate
Un content de calitate a fost mereu bine vizat de către cititori, favorizând, de asemenea, un trafic organic cât mai crescut, însă, odată cu apariția Google AI, standardele au fost ridicate simțitor. Un conținut structurat corespunzător, care asigură informații bine documentate și demne de încredere, are șanse uriașe să fie prezentat în răspunsurile generate de inteligența artificială. Cu alte cuvinte, acum este mai important ca niciodată să investești într-un conținut superior, care să te diferențieze de concurență, spun cei de la NOA Digital.
Experiența utilizatorului cu privire la conținutul creat
Una dintre cele mai importante strategii de optimizare SEO constă într-o experiență cât mai îmbunătățită pentru utilizator. Viteza de încărcare a paginii și de navigare, optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile și designul intuitiv sunt doar câteva dintre elementele care contribuie la o experiență ireproșabilă. Google AI are capacitatea de a evalua activitatea utilizatorului (timpul petrecut pe site, rata de interacțiune și rata de respingere). Un site care asigură o navigare fără probleme și cât mai intuitivă, are cele mai multe șanse să ajungă în poziții superioare în rezultatele căutării.
Experiențe cu zero clickuri
Pentru că utilizatorii găsesc toate informațiile de care au nevoie în rezultatul afișat de AI, nu mai au nevoie să intre pe alte site-uri, experiența fiind redusă, cum s-a menționat și mai sus, la zero clickuri. Tocmai de aceea, companiile trebuie să-și reevalueze seturile de strategii de optimizare SEO, astfel încât conținutul generat să fie unul cât mai vizibil și atractiv.
Solicită ajutor de specialitate de la specialiștii SEO
Echipa NOA Digital îți stă la dispoziție cu numeroase strategii eficiente de optimizare SEO adaptate nevoilor site-ului tău, astfel încât să combați eficient scăderea traficului organic și sa te bucuri de o creștere semnificativă a vizibilității în mediul online. Având în vedere documentarea rapidă asigurată de rezultatele directe Google AI, doar conținutul original, de calitate și care respectă strategiile esențiale de optimizare poate să rămână în topul preferințelor utilizatorilor.
Specialiștii NOA Digital îți vor optimiza corect site-ul din punct de vedere tehnic, oferind eficiență, un conținut de calitate și strategii personalizate de SEO Marketing. Strategiile sunt adaptate în funcție de nevoile și cerințele propriului site, experții analizând și monitorizând eficient datele, astfel încât afacerea ta să prospere tot mai mult, chiar și în contextul provocărilor impuse de AI.