Generația Z schimbă regulile în piața muncii

În ultima perioadă, asistăm la o redefinire a pieței muncii, nu doar pe seama contextului pandemic ce a impus telemunca sau regimul hibrid, ci și datorită noilor talente care sunt în căutarea primului job.

Tinerii vin cu un set nou de valori, care îi fac pe angajatori să regândească procesele de recrutare, să implementeze alte tipuri de beneficii și să fie mult mai atenți la nevoile celor pe care îi doresc în companie. Dacă înainte, un salariu motivant era principalul motiv de a atrage candidații, acum nu mai este necesar doar atât, în special pentru generația Z.

Atunci când aplică pentru un post, noua generație analizează din mai multe aspecte o companie: efortul de a lupta cu schimbările climatice, protecția mediului sau implicarea în cauzele sociale.

Își doresc echilibru între viața personală și cea profesională

Stabilirea echilibrului între muncă și timpul liber este mai important decât orice alt beneficiu material. Tinerii își doresc un job care să le permită să aibă energie și după terminarea programului, pentru activitățile extra pe care le întreprind. Conform unui studiu realizat de către Connecteam, 38% dintre tineri pun pe primul loc, atunci când doresc să se angajeze, balanța între muncă și viața personală.

Astfel, nu este de mirare că își doresc să lucreze relaxați, indiferent dacă o fac de la birou sau de acasă. Tot la acest capitol sunt atenți și la cultura în sine a companiei, pentru a fi pe aceeași direcție cu valorile personale.

Mizează pe digitalizare în toate procesele

Fiind crescuți într-o lume digitală, membrii generației Z își vor căuta preferințele până și la companiile unde vor să lucreze. Astfel, vor alege locurile de muncă unde accentul se pune pe proceduri digitale (onboarding digital, platforme de comunicare digitale sau de gestionare a muncii) care să nu fie consumatoare de timp, pentru a-și efectua sarcinile eficient.

Job-urile creative sunt în topul preferințelor, fiindcă astfel de domenii sunt provocatoare și îi ajută să fie mai pasionați de ceea ce își doresc să facă.

Sunt interesați de dezvoltarea profesională

Cu toate că vor un echilibru între viața profesională și cea personală, sunt dornici să învețe cât mai mult și să își construiască o carieră stabilă, prin îmbunătățirea abilităților deja existente. Indiferent dacă vin cu un rucsac de la nike și sneakers în picioare, dau dovadă de profesionalism pentru fiecare sarcină și vor să o arate cu fiecare ocazie.

Își doresc un proces de învățare ghidat de persoane cu expertiză în domeniu, care să le ofere un feedback onest și periodic, pentru munca pe care o depun. Ca să se simtă integrați în echipă, vor căuta angajatorii care investesc în cursuri de formare profesională, training-uri sau mentorat.

Ce schimbări trebuie să facă angajatorii

Angajatorii au multe de câștigat, la nivelul întregii companii, dacă recrutează tinere talente și, mai mult, dacă le ajută să se integreze ușor în câmpul muncii. Ca să atragă cei mai buni oameni, au nevoie de o gândire diferită. Totul pornește de la imaginea în sine a companiei și se termină cu anunțul și procesul de recrutare. Ca prim aspect, ar fi bine să încerce să fie mult mai atenți la nevoile tinerilor și să inoveze procesul de învățare (onboarding-ul), încă din prima zi în companie.

De asemenea, trebuie să ofere un program flexibil, de unde angajații să aleagă varianta care îi avantajează cel mai mult pentru sarcinile de la locul de muncă. Să se asigure permanent de starea lor de bine și să le ofere beneficii periodice, care să îi stimuleze, dar și să le valideze munca.

Generația Z reprezintă viitorul forței de muncă și vine cu o gândire diferită față de ceea ce a fost până acum, dar și cu multe beneficii pentru angajatori. Tinerii sunt capabili să inoveze lucrurile și să schimbe paradigme, dar au nevoie și de un loc care să le permită să arate de ce sunt în stare. Companiile trebuie să privească schimbarea ca pe o oportunitate de a atrage tinerele talente.

- Publicitate -

Auchan aduce conceptul de magazin ATAC Hiper Discount și în București

Rețeaua ATAC Hiper Discount a Auchan va ajunge și în București prin inaugurarea unui magazin pe Șoseaua Chitilei, în...

Românii au comandat anul trecut 365 de burgeri pe oră prin platforma Tazz

În 2024, preparatul preferat al românilor a fost burgerul, care a fost comandat, în medie, de 365 ori pe...