Flanco a încheiat anul 2017 cu cele mai mari vânzări din istoria companiei, ajungând la 983 de milioane de lei, ceea ce reprezintă o creștere de 7% față de anul precedent.
„2017 a fost anul de vârf al retail-ului din România, cu o creștere puternică a consumului pe numeroase segmente”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail. „Dincolo de vânzările istorice, anul trecut a însemnat pentru Flanco și unul de reașezare și balansare a prezenței noastre în țară, pe criterii de eficiență – am deschis magazine noi (ne-am extins prezența în alte 13 orașe), am relocat alte magazine, am închis puncte de lucru cu performanțe slabe, în special din incinta câtorva mari centre comerciale.”
La finalul lui 2017, Flanco deținea o rețea de 125 de magazine, dintre care 17 magazine nou deschise, 8 magazine reamenajate și 6 magazine relocate. În același timp, retailerul a închis anul trecut un număr de 10 magazine, care, în contextul expansiunii vânzărilor online, nu și-au mai dovedit rentabilitatea.
Flanco se concentrează, în continuare, pe prezența în orașele medii, drept urmare, în acest an, alte 6 magazine din mall-uri au fost închise. În perioada ianuarie 2017-februarie 2018 compania a finalizat astfel un plan de încetare a operării unui număr de 16 magazine.
„Cum era de așteptat, online-ul ocupă o pondere tot mai mare în vânzările noastre. Dar creșterea cea mai spectaculoasă am văzut-o la comenzile și tranzacțiile de pe mobil, de peste 91%, precum și la creditarea online, de peste 270%”, adaugă CEO-ul Flanco.
În ceea ce privește investițiile, care au totalizat 8 milioane de lei anul trecut, compania a alocat cea mai mare parte, aproximativ 60%, deschiderii, relocării sau reamenajării spațiilor sale. Un alt procent semnificativ din investiții – 20% – s-a dus către dezvoltarea platformei online și mobile, pentru care Flanco a alocat aproximativ 1,6 milioane de lei.
„În ceea ce privește site-ul nostru, flanco.ro, am investit în plaforma de mobile, am fost atenți la gama de produse și la disponibilitatea acestora în stoc, am fost mai performanți din punct de vedere logistic față de anii anteriori, ne-am concentrat pe prezența noastră în Marketplace și în luna noiembrie, bineînțeles, pe oferta de Black Friday”, mai spune Dragoș Sîrbu.
În 2017, Flanco și-a îmbunătățit calitatea serviciilor de curierat, implementând o platformă pentru urmărirea eficientă a livrărilor la domiciliu. Astfel, 9 din 10 clienți care au ales serviciul de livrare la domiciliu au primit coletul în mai puțin de 48h. Aplicația oferă un proces simplu de definire și gestionare a transporturilor, împreună cu o configurație intuitivă pentru comenzi și standardizarea ciclului de viață al comenzii, indiferent de tipul acesteia (către client, retur sau reparații).