All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

marți | 19 ianuarie | 2021
-4.7 C
București

Ferratum: 66% dintre oameni vor cheltui mai puțini bani pentru vacanță

Rezultatele Barometrului de Vară Ferratum 2020 – Ediția Covid-19, realizată în aproape 15.000 de gospodării din 11 țări, arată cum epidemia a schimbat obiceiurile oamenilor.

Astfel, 66% dintre respondenți vor cheltui mai puțini bani în perioada vacanței de vară, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce doar 8% au indicat că vor cheltui la fel de mult sau mai mult decât vara trecută.

Peste 50% dintre respondenți au fost afectați de pandemia mondială și și-au anulat planurile din această vară.

25% si-au anulat călătoriile în afara țării, în timp ce 15% și-au anulat planurile de cumpărare a unei mașini în acest an.

10% aveau de gând să achiziționeze o casă nouă, dar mai degrabă ar întârzia acest lucru și se vor concentra pe economii.

Anularea planurilor ar putea fi cauzată de faptul că 13% dintre respondenți au menționat că și-au pierdut locul de muncă și sunt în prezent șomeri ca urmare a măsurilor luate în perioada Covid-19 și, în același timp, 18% au avut salariul diminuat.

58% sunt norocoșii care nu au fost afectați financiar și sunt la același nivel al salariului dinainte de Covid-19.

Oamenii s-au uitat mai mult la televizor și au vorbit mai mult la telefon

În ultimele luni, oamenii s-au uitat mai mult la televizior, ca activitate principală (15%), au vorbit mai mult la telefon cu prietenii și familia (13%), au petrecut în continuare timp în aer liber dedicat plimbărilor zilnice sau antrenamentelor (11%) și, de asemenea, au urmărit Netflix sau streaming online în general (10%).

Cine va aloca cel mai mult vacanței de vară din 2020?

Când vine vorba despre cheltuielile din acest an, bulgarii afirmă că aproximativ 86% din veniturile lunare vor fi alocate vacanței de vară, urmați de croați cu 72%, letoni cu 50% și de români, cei din urmă alocând 49% din veniturile lunare planurilor de vară.

La celălalt capăt al graficului găsim nordicii care cheltuiesc aproximativ 30% din veniturile lor lunare pentru activitățile de vară. (Suedia 31% și Danemarca 29%).

Deși aproape 61% dintre români și-au anulat planurile de călătorie din acest an, aceștia vor aloca cea mai mare parte din venituri  concediului de vară și se vor orienta către destinațiile interne.

Cheltuim mai puțin, economisim mai mult

28% dintre respondenții celor 11 țări analizate au declarat că intenționează să cheltuiască maximum 200 de euro în următoarele 2-3 luni, 12% vor cheltui în jur de 1300 de euro, în timp ce doar 9% vor cheltui mai mult de 2000 de euro.

Respondenții intenționează să-și acopere cheltuielile de vară în acest an cu ajutorul economiilor (45%), în timp ce 31% îi vor acoperi cu un împrumut Ferratum.

35% nu au luat un împrumut în ultimul timp pentru că nu aveau nevoie de bani, în timp ce 25% au avut nevoie de ajutor financiar, dar nu au accesat împrumuturile Ferratum, fiind îngrijorati că nu le vor putea rambursa la timp.

20% au menționat că au cheltuit mai puțini bani în ultima vreme fiind acasă în timpul izolării.

Cele mai mari cheltuieli în timpul izolării Covid-19

Când au fost întrebați pe ce anume au cheltuit banii lunile trecute, în timpul izolării, 52% au declarat dintre respondenți au declarant că au cumpărat alimente, urmate de îmbunătățiri la domiciliu (13%), haine și încălțăminte (12%) și produse de îngrijire personală  (10%).

De asemenea, oamenii au sprijinit afacerile locale și au ales să comande mâncare de la restaurantele lor preferate (7%).

Unele țări s-au schimbat dramatic în comparație cu anii precedenți. De exemplu, Norvegia a ocupat poziția de top-spender cu cea mai mare sumă alocată în 2019 (68%) vacanței de vară.

Cu toate acestea, rezultatele din acest an au găsit Norvegia pe locul 10, cu doar 36% din venitul disponibil al gospodăriei folosit pentru vacanța de vară din 2020.

Cum și-au petrecut românii timpul în perioada Covid-19

15% dintre respondenți au afirmat că cea mai mare parte din izolare au dedicat-o filmelor și serialelor online, 12% au vizionat programele TV și 11% au vorbit constant cu familia și prietenii la telefon sau prin intermediul canalelor de socializare.

De aceea, 21% dintre ei au afirmat că primul lucru pe care îl vor face după ce se va sfârși această perioadă de izolare, va fi să-și viziteze familia și apoi prietenii (15%).

În procent de 10% românilor le-au lipsit ieșirile la terase, excursiile la mare și călătoriile în țară.

Plățile în numerar pierd teren, cele online sunt în continuă creștere

Plățile online sunt preferate de 52% dintre respondenți, 25% utilizează în continuare numerar, iar 25% ar alege transferuri bancare la comenzile online.

Cele mai digitalizate țări în ceea ce privește plățile online sunt Norvegia (86%), Australia (79%) urmate îndeaproape de Danemarca (77%).

La sfârșitul graficului găsim Finlanda (28%), preferând metodele de plată prin transfer bancar (52%), și Bulgaria (27%), bulgarii fiind mai tradiționaliști preferând numerar la livrare (71%).

Cumpărăturile online vs. cumpărăturile offline

68% dintre respondenți încă preferă cumpărăturile tradiționale în detrimentrul celor online. Acest lucru este diferit în comparație cu anii precedenți, iar explicația este simplă: oamenii nu au mai fost la cumpărături, deoarece ultimele două luni au fost în izolare și au achiziționat totul online.

Peste jumătate dintre suedezi preferă să cumpere online în continuare (62%), în timp ce majoritatea celorlalte țări vor continua să cumpere offline, odată ce li se va permite din nou.

Topul cheltuielilor în 2020

Respondenții din toate cele 11 țări ar cheltui cei mai mulți bani pentru următoarele trei activități: alimente (23% din bugetul lor), mobilier pentru casă (11%), finanțarea activităților pentru copii (10%) și călătorii în țară (10%).

Toate țările au pus pe primul plan alimentele, doar Estonia a menționat că cele mai mari cheltuieli vor fi alocate călătoriilor interne (17%).

Lunile următoare, 15% dintre români vor cumpăra produse pentru familie, 11% vor achiziționa vacanțe în țară și 10% își vor înnoi garderoba de vară.

- PUBLICITATE -