Femeile cu funcții de conducere din România sunt percepute în continuare ca fiind plătite mai puțin decât omologii lor de sex masculin, potrivit Deloitte.
Mai mult de trei sferturi dintre respondenți au menționat că această situație este întâlnită des sau foarte des în mediul de business local.
Totuși, România înregistrează al doilea cel mai mic procent privind diferențele de remunerare între femei și bărbați (3,3%) dintre statele UE, după Luxemburg.
Femeile sunt promovate mai rar ca bărbații
Studiul subliniază, de asemenea, că femeile continuă să fie promovate mai rar decât bărbații, 63% dintre respondenți afirmând că acest lucru are loc des sau foarte des.
Explicația poate fi legată de faptul că concediul de maternitate este perceput ca un dezavantaj pentru parcursul carierei femeilor, potrivit opiniilor a 74% dintre respondenți.
Deși femeile și bărbații obțin rezultate financiare similare privind vânzările și profitul businessului, 78% dintre respondenți au în continuare percepția că bărbații au rezultate mai bune în privința avansării în carieră (66%).
Pe de altă parte, femeile sunt recunoscute pentru performanțele lor în gestionarea eficientă a resurselor umane (69% dintre respondenți), dezvoltarea personală și dobândirea de noi competențe (56%).
Care sunt punctele forte ale femeilor
Punctele forte ale femeilor par să fie consecvența (92% dintre respondenți), efectuarea unor sarcini multiple și simultane (90%), onestitatea (82%), comunicarea (79%).
În plus, empatia și capacitatea de a gestiona echipe mari (78%) sunt percepute tot ca puncte forte ale femeilor.
Ușurința de a lua decizii (79%) și abilitățile de conducere (71%) sunt percepute ca fiind specifice bărbaților.
Femeile sunt preferate pentru funcția de director financiar
Aproape jumătate dintre liderii români (46%) preferă o femeie în poziția de director financiar al organizației, comparativ cu doar 26% în 2012.
Chiar dacă femeile sunt recunoscute pentru abilitățile lor de directori financiari, ele trebuie să depună un efort mult mai mare decât bărbații pentru a accesa următorul nivel de conducere.
40% dintre respondenți afirmă că este mai ușor pentru bărbați să fie promovați din funcția de director financiar în cea de director general, în timp ce doar 7% estimează că acesta este cazul femeilor.