9 din 10 români cumpără lunar cel puțin un articol din categoria fashion, iar 15% dintre cumpărători returnează produsele, conform studiului MKOR Fashion Consumer Trends.
Față de 2022, 7 din 10 români consideră că în 2023 cheltuielile pentru articole fashion au crescut. Suma medie cheltuită pentru o sesiune de shopping este de 381 lei.
Românii preferă în continuare cumpărăturile în magazine fizice, cu o ușoară creștere a interesului pentru online. Aproape un sfert optează pentru un mix între canalele online și offline (24%), iar 2 din 10 cumpără exclusiv online.
Utilizarea telefonului mobil în magazinele fizice a crescut, iar 63% dintre consumatori folosind telefonul pentru a accesa aplicațiile mobile ale magazinelor, carduri de fidelitate și plăți.
De unde își cumpără românii articolele fashion
În ceea ce privește magazinele preferate de români la cumpărăturile online, eMAG este lider cu 15% din preferințe, fiind urmat de About You (8%), Fashion Days și Sinsay (câte 7%) și H&M (5%).
Magazinele fizice preferate de consumatorii români la achiziția de articole vestimentare sunt H&M (8%), CCC (7%), C&A, Deichmann și Decathlon (câte 6% fiecare).