Farmaciile și supermarketurile continuă să domine piața reclamelor

Peste 530.000 de spoturi publicitare au fost difuzate în luna Mai 2023, marea majoritate la TV

Catena a fost lider în cheltuielile de publicitate în luna mai 2023, cu un rate card estimat la 14,6 milioane euro și a difuzat 10.728 de reclame, arată datele MediaTrust.

Acest brand a avut cea mai mare expunere pe TVR 2, cu 1.386 de spoturi difuzate, urmat de Etno TV, unde au fost transmise 1.348 de spoturi și o prezență minoră pe radio și în presa scrisă, cu doar 80 de reclame difuzate.

Penny se clasează pe locul doi în clasamentul cheltuielilor de publicitate, alocând un buget de 13,9 milioane de euro (rate card) pentru promovarea produselor sale în luna mai.

Au fost difuzate 6.888 de reclame, iar publicul a fost expus în medie de peste 220 de ori pe zi la spoturile Penny. Cea mai mare expunere a fost la TV, cu 6.371 de spoturi difuzate, dintre care cele mai multe la N24 – 1.055 reclame.

Prezența Penny în presa scrisă și la radio este, de asemenea, limitată, cu un total de 517 reclame în aceste două medii.

Farmacia Dr. Max, situată pe locul trei, a avut difuzate 8.037 de spoturi publicitare, majoritatea pe canalele TV – 6.310. Rate card-ul estimat pentru acest brand a fost de 12,7 milioane de euro.

Bugetul de publicitate Lidl s-a ridicat la 12,2 milioane euro (rate card) și având difuzate 8.273 de reclame dar și Kaufland, cu un rate card estimat la 10,4 milioane de euro și 10.333 de reclame.

Profi a difuzat un total de 10.943 de spoturi publicitare și a investit peste 9,9 milioane de euro (rate card) în campaniile sale publicitare. Publicul a fost expus în medie de peste 350 de ori pe zi la spoturile Profi.

Pe de altă parte, brandul Cicatridina (promovat de Naturpharma România) a alocat peste 9,6 milioane de euro (rate card) pentru cheltuielile de publicitate, însă numărul de spoturi publicitare a fost mai mic, adică 5.240.

Carrefour a alocat un buget de publicitate de 8,9 milioane euro (rate card) și 6.619 spoturi difuzate în luna mai și se situează pe poziția a opta în clasamentul celor mai vizibile branduri.

Altex a investit 7,7 milioane de euro (rate card) în cheltuielile de publicitate în luna mai, difuzând un total de 5.450 de spoturi publicitare, cu o pondere semnificativă pe canalul Digi 24, unde au fost transmise 488 de spoturi.

MONEY BUZZ ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

CITEȘTE ȘI: Cum îți poți crește vizibilitatea și profitul afacerii locale folosind metode de promovare eficiente

- Publicitate -

Piața criptomonedelor, scădere puternică a capitalizării totale în august

În august 2024, piața criptomonedelor a resimțit o scădere cu 13,1% a capitalizării bursiere totale, influențată de preocupările macroeconomice...

Prima locație Berăria H din provincie, la Iași. Compania a achiziționat și restaurantul Shorley

Berăria H a câștigat licitația pentru terenul fostei fabrici de țigarete din Iași, cu o suprafață de peste 30.000...