Facebook Pixel: Ce este și cum se utilizează

Promovarea online pe Facebook s-a dezvoltat foarte mult în ultima perioadă, iar acest lucru vine și pe fondul dezvoltării platformei sociale, corelate cu evoluția dispozitivelor mobile. În plus,  bazându-te pe anumite noțiuni de comportament a utilizatorilor de internet poți face acum campanii de promovare pe Facebook care să se plieze pe nevoile acestora mai ușor ca oricând.

Facebook Pixel este în prezent un instrument puternic de marketing online, utilizat de toți advertiserii care folosesc rețeaua Facebook la adevăratul său potențial. Iată cum te ajută Facebook Pixel să obții campanii de promovare de succes, dar și să generezi rezultate foarte bune la nivel de conversii.

Ce este Facebook Pixel

Facebook Pixel este un cod html pe care îl poți plasa pe site-ul tău și care te ajută să monitorizezi conversiile din anunțurile pe care le pui pe Facebook, să optimizezi cât mai bine aceste anunțuri și să te adresezi publicului vizat pentru reclamele viitoare. Astfel, Facebook Pixel funcționează cu ajutorul unui cookie care urmărește userii pe site-ul tău, pentru a ajunge din nou la ei prin campanii de retargetare.

Ce evenimente pot fi contorizate de Facebook Pixel?

Facebook Pixel te ajută în ceea ce privește monitorizarea a 17 evenimente standard, oferindu-ți informații complexe despre cumpărături efectuate pe site-ul tău, înscrieri la newsletter, trafic în paginile de site sau coșuri de cumpărături abandonate. De asemenea, vei putea observa utilizatorii care adaugă produse în coș chiar și atunci când nu plasează o comandă, sau momentele în care utilizatorii vor iniția o plată chiar dacă nu o finalizează. Cu ajutorul Facebook Pixel poți vedea  când cineva folosește funcția de căutare și chiar produsele pe care le caută.

Cum se configurează Facebook Pixel?

Configurarea Facebook Pixel o poți face singur, sau poți apela la specialiști în domeniu, mai precis la o agenție de marketing digital specializată. Etapele de lucru vor avea în vedere configurarea pixelului dinmanagerul de evenimente Facebook și conectarea la surse de date, pentru ca în final să poți selecta domeniul.

Va trebui mai apoi să te conectezi și să selectezi instalarea pixelului. Următorul pas va fi să denumești pixelul și să introduci adresa URL a site-ului tău. Pentru a alege numele pixelului ține cont de faptul că managerul de evenimente îți oferă un singur pixel pentru fiecare cont de publicitate și de aceea, numele trebuie să fie reprezentativ pentru afacerea ta. În cazul în care ai nevoie de mai mult de un pixel pentru fiecare cont, vei putea face acest lucru doar din Facebook Business Manager.

Ți se va oferi un cod aferent pixelului, pe care trebuie să îl adaugi pe site pentru a începe să colectezi informații. Sunt mai multe metode pentru a face acest lucru iar tu va trebui să iei în calcul datele de implementare în concordanță cu platforma pe care este dezvoltat site-ul tău. În unele cazuri, acolo unde automatizarea nu este disponibilă, va trebui să introduci codul în paginile site-ului direct, prin editarea codului sursă.

Poți pune codul Facebook Pixel în antetul paginii, deasupra tag-ului head, în fiecare pagină sau în șablonul antet.

Abandonul coșului de cumpărături – o problemă rezolvată de Facebook Pixel

O situație din ce în ce mai comună cu care se confruntă proprietarii de magazine online este cea a coșurilor de cumpărături abandonate. Acest lucru poate avea la bază o multitudine de motive, iar Facebook Pixel aduce un beneficiu major în acest caz deoarece uneori el poate readuce utilizatorii pe site-ul tău.

Coșurile de cumpărături abandonate pot fi rezultatul faptului că utilizatorul uită să plaseze comanda, sau pur și simplu caută o ofertă mai bună de preț. Studiile arată că în ultimii ani, pe fondul dezvoltării masive a posibilităților de achiziție, cumpărătorii optează pentru analize comparative de preț, alegând, firește, oferta cea mai bună. De aceea utilizatorii pot abandona coșul de cumpărături pentru o perioadă nedeterminată, căutând pe site-urile concurente produsele similare și prețul lor. Facebook Pixel te poate ajuta în acest caz prin rularea unor anunțuri pe Facebook care să ”amintească” utilizatorului că a vizualizat un anumit produs pe site-ul tău.

O altă situație este aceea în care utilizatorul este interesat de prețul final sau de transport și de aceea adaugă produsele în coș pentru a-și face o imagine cu privire la costuri. Întreruperile sunt și ele o cauză a abandonului coșurilor de cumpărături, iar până la apariția Facebook Pixel nu se găsiseră soluții de corectare a acestor situații.

Cu ajutorul Facebook Pixel, pe baza interacțiunii cu site-ul tău, utilizatorul poate primi un reminder, corelat cu anunțurile tale. În acest fel poți să le reamintești potențialilor clienți că au căutat la tine în site un anumit produs și te poți folosi chiar de ad-uri promoționale pentru a le atrage atenția cu privire la posibilitatea de a finaliza comanda.

Similar principiului de e-mail marketing care te ajută să trimiți mesaje sau email-uri prin care reamintești utilizatorului că nu a finalizat comanda (situația în care produsele se află încă în coș), Facebook Pixel face acest lucru vizibil, direct pe platforma de Facebook. Folosind această resursă, se constată așadar o scădere a numărului de coșuri abandonate, Facebook Pixel fiind un instrument foarte util și responsabil de acest lucru.

Cum funcționează Facebook Pixel pe iOS

Acest sistem de operare îți permite să configurezi pentru Facebook Pixel cel mult opt evenimente standard și conversii personalizate. Astfel, dacă vrei să te adresezi utilizatorilor de iOS va trebui să schimbi puțin modul în care planifici campaniile astfel încât să te poți plia pe cerințele sistemului de operare.

Facebook Pixel folosește datele utilizatorilor, așa că va fi necesar să comunici acest aspect utilizatorilor, cerându-le permisiunea de colectare a datelor cu caracter personal prin intermediul cookie-urilor. El face parte din colectarea datelor doar în vederea statisticilor de marketing, drept pentru care vei vedea că utilizatorii nu vor avea o problemă în a-și exprima acordul în acest sens.

Facebook Pixel este un instrument potrivit analizei, dar și generării unor acțiuni care să aducă publicul țintă în site-ul tău. Din acest motiv, Facebook Pixel trebuie implementat și urmărit, deoarece poate acoperi situațiile care ar fi ținut de interacțiunea directă cu potențialii clienți. 

- Publicitate -

Mini-pădure urbană în Nusco City pe o suprafață de 20.000 metri pătrați

Nusco City va avea o mini-pădure urbană pe o suprafață de 20.000 mp, cu peste 1.000 de arbori și...

Peste 1.000 de camere de hotel noi vor fi disponibile în București până în 2027

Până în 2027 Bucureștiul ar putea avea aproximativ 1.000 de camere noi, reprezentând hoteluri pe toate segmentele, de la...