All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

miercuri | 20 ianuarie | 2021
1.4 C
București

Europenii îşi doresc mai multe pubele de reciclare în spaţii publice

Europenii îşi doresc să aibă mai multe pubele de reciclare atunci când se află în deplasare, potrivit unui studiu efectuat în 14 ţări europene.

Studiul a arătat că 93% dintre respondenţi ar vrea să vadă mai multe pubele de reciclare pe stradă, în locuri publice, parcuri, pe plajă, în jurul punctelor de atracție și al traseelor.

Procentul a crescut la 94% atunci când oamenii au fost întrebaţi despre evenimente mari precum festivaluri şi evenimente sportive.

În plus, 90% dintre respondenţi au fost de părere că aceste evenimente ar trebui să folosească doar ambalaje reciclabile pentru băuturi.

Un alt studiu realizat de Every Can Counts arată că 86% dintre europeni consideră că este mai important ca niciodată să reciclăm.

Cu toate acestea, se pare că principalul obstacol în calea unor rate mai ridicate de reciclare este lipsa infrastructurii.

Astfel, oamenii au probleme în a recicla în principal atunci când sunt în deplasare, având în vedere că 83% au declarat că pun dozele din aluminiu în coşul de reciclare întotdeauna sau des atunci când sunt acasă.

Acest procent scade până la 54% în ceea ce priveşte reciclarea dozelor la locul de muncă și doar 49% o fac atunci când sunt în aer liber, în timp ce 48% reciclează în locații în aer liber, cum ar fi parcurile și plajele.

Românii spun că nu au suficiente pubele de reciclare

În ceea ce priveşte rezultatele disponibile pentru România, 69% dintre respondenţi au declarat că nu sunt suficiente pubele de reciclare, iar principalele motive pentru care nu reciclează sunt asociate cu faptul că la locul de muncă nu există coşuri de reciclare, pubelele de reciclare sunt prea departe de casă sau că acestea sunt mereu pline. 

În acest sens, 56% dintre respondenţii români au spus că reciclează întotdeauna dozele de băuturi atunci când sunt acasă şi doar 19% reciclează atunci când sunt în deplasare, 35% când sunt la birou şi 26% în locuri precum parcuri şi plaje.

Oamenii vor să recicleze mai mult, dar nu știu cum

Din 2009, Every Can Counts a contribuit la creşterea conştientizării reciclării dozelor din aluminiu, cu obiectivul de a recicla dozele consumate în Europa în procent de 100%.

Deşi rata de reciclare a dozelor din aluminiu a fost de 74.5% în 2017 (cele mai recente date disponibile), studiul a arătat că două treimi dintre respondenţi cred că rata de reciclare a dozelor este sub 50%.

Acest paradox arată că încă mai este de lucru în ceea ce priveşte cunoştinţele consumatorilor.

Conștientizarea proprietăților circulare ale aluminiului este un caz similar, doar 55% dintre respondenți identificând corect aluminiul ca material de ambalare infinit reciclabil.

Mai mult, atunci când vine vorba de ceea ce se întâmplă cu materialele reciclabile după părăsirea casei sau a biroului, unde vor fi reciclate, ce se întâmplă cu materialele după reciclare și, mai ales, cât din deșeuri sunt de fapt reciclate, respondenții au recunoscut că nu sunt bine informaţi și că ar dori să afle mai multe.

Oamenii se uită la tipul ambalajului

Reciclabilitatea joacă, de asemenea, un rol important în comportamentul consumatorilor. Majoritatea respondenților (54%) au spus că preferă să aleagă băuturi ambalate în doze din aluminiu deoarece sunt ușor de reciclat.

Acest motiv a fost, de asemenea, cea mai puternică motivație în comparație cu altele, cum ar fi ambalarea ușoară, ușor de transportat, deschis în deplasare și depozitare ușoară.

Prin urmare, nu este de mirare că un total de 94% au declarat că companiile ar trebui să utilizeze ambalaje care sunt infinit reciclabile.

Nu în ultimul rând, oamenii și-au exprimat punctele de vedere favorabile cu privire la stimulente pentru reducerea amprentei de mediu a ambalajelor băuturilor, cum ar fi un sistem de recompensă pentru reciclare, informații îmbunătățite de etichetare, semnalizare mai bună și reguli armonizate și instrucțiuni de sortare cel puțin la nivel de țară.

- PUBLICITATE -