Eurolife FFH a înregistrat în primul semestru al anului în curs o evoluție pozitivă a primelor brute subscrise generate prin atragerea de business nou, comparativ cu perioada similară din 2019.
Trendul ascendent a fost raportat pe majoritatea segmentelor de business în care compania este prezentă (brokeri, bancassurance și parteneriate), cu excepția zonei de online (asigurarea de călătorie), unde rezultatele au fost afectate de declararea stării de pandemie la nivel internațional.
Astfel, la nivelul canalului de brokeri, în primul semestru din 2020, primele brute subscrise au crescut cu 149% pe segmentul asigurărilor de viață.
În topul vânzărilor pentru persoane fizice au fost asigurările tradiționale și asigurările atașate creditelor, în timp ce pe segmentul corporate, companiile au manifestat un interes crescut pentru protecția vieții angajaților, optând pentru asigurarea care îmbină beneficiile unei asigurări de sănătate cu protecția unei asigurări de viață.
Tendința s-a menținut și pe segmentul asigurărilor generale, unde apetitul companiilor pentru asigurarea de sănătate s-a reflectat direct în volumul de prime subscrise în primele 6 luni ale anului.
De asemenea, solicitările venite din zona asigurărilor facultative de locuință (individuale și atașate creditelor ipotecare) au contribuit la un avans cu 97% a primelor totale subscrise pe acest segment de business în H1 2020 vs H1 2019.
Primele brute subscrise s-au menținut în creștere și pe segmentul de bancassurance, asigurările de viață atingând un nivel al primelor cu 295% mai mare vs H1 2019.
Acest avans a fost generat cu precădere de polițele de asigurare atașate creditelor.
În ceea ce privește asigurările generale, polițele de imobil atașate creditelor ipotecare și cele pentru întreprinderile mici și mijlocii au contribuit la o majorare cu 97% a primelor subscrise în H1 2020 comparativ cu H1 2019.
Un segment nou de business, acela al micro-asigurărilor lansate în parteneriat cu alte companii de servicii prezente în piață, a avut de asemenea o evoluție peste așteptări.
Astfel, prima asigurare de bilete disponibilă pe piața locală prin intermediul platformei www.bilete.ro a raportat în primele 6 luni ale anului prime brute subscrise mai mare cu 61% față de perioadă similară a anului trecut, clienții optând astfel pentru beneficiul recuperării integrale a sumei plătite în cazul neparticipării la eveniment din motive neprevăzute.
În paralel, o scădere de 44% față de H1 2019 a fost înregistrată pentru vânzările online, respectiv asigurarea de călătorie.