eMAG devine cel mai valoros brand românesc și depășește 1 miliard de euro

Brandul Banca Transilvania (valoare de brand în creștere cu 6% până la 397 milioane euro, pe locul 5 în clasamentul valoric) este cel mai puternic brand românesc

eMAG (în creștere cu 29%) a depășit valoarea de 1 miliard euro (1.027 milioane euro) și a depășit Dacia (în scădere cu 28% la 815 milioane euro), devenind astfel cel mai valoros brand românesc, conform ultimului raport al Brand Finance.

Aceasta schimbare istorică la vârful clasamentului a rezultat din creșterea brandului de e-commerce, combinată cu scăderea veniturilor Dacia.

Valoarea combinată a primelor 50 de branduri a crescut cu 5,6% față de clasamentul de anul trecut – în linie cu creșterea pe ansamblu a economiei românești (5,9%).

Banca Transilvania este cel mai puternic brand românesc, cu un rating AAA+

Brandul Banca Transilvania (valoare de brand în creștere cu 6% până la 397 milioane euro, pe locul 5 în clasamentul valoric) este cel mai puternic brand românesc.

Astfel, a intrat în zona de „elită” a ratingului AAA+, cu un index de forță a brandului de 90/100 – ceea ce o plasează in mod remarcabil pe plan global între primele zece cele mai puternice bănci

Dedeman (+ 24%) și Altex (+ 31%) confirmă creșterea sectorului de retail

Dedeman (a cărui valoare de brand a crescut cu 24% până la 504 milioane euro) si Altex (in creștere cu 31% până la 123 milioane euro), demonstrează creșterea brandurilor din retailul românesc.

In pofida faptului că operează în principal prin magazine fizice, brandul Dedeman a crescut și rămâne cel mai valoros brand deținut integral de acționari români, protejându-și poziția a treia în clasament.

Doar două branduri noi în top

Brandurile noi, create de sectorul privat în ultimii 30 de ani, ocupă 60% din locurile acestui clasament, și generează peste 60% din valoarea totală.

Lista brandurilor cu cea mai mare valoare nu a suferit multe schimbări în ultimii ani, cu doar două-trei branduri intrând sau ieșind din clasament în fiecare an.

În această ediție au fost consemnate doar două intrări in top 50: brandul BILKA (care a revenit după o absență in 2021) cu o creștere impresionantă de 56% a valorii până la 20 milioane euro, și brandul de bere Ciuc (valoare 18 milioane euro).

Cele două branduri care nu se mai regăsesc în clasament în acest an sunt COCORICO și Blue Air  –­ cel din urmă fiind în procedura de insolvență ca urmare a restricțiilor din pandemie.

Cele mai valoroare zece branduri romanesti în 2022 / sursă: Brand Finance

CITEȘTE ȘI: Brandurile au folosit cu 20% mai mult conținut video în social media

- publicitate -