Efectul Ordonanței Trenuleț. 1 din 2 români își caută de lucru suplimentar

Numărul celor care caută un al doilea loc de muncă a crescut în ultimele 7 zile cu 51,89%, pe fondul unui climat economic tot mai instabil, cu o inflație în continuă creștere și modificări fiscale care reduc puterea de cumpărare, arată datele DeLucru.ro

Ordonanța Trenuleț a impus modificări fiscale majore, care au afectat direct veniturile multor categorii profesionale. De altfel, un sondaj realizat de platforma DeLucru.ro arată că 30% dintre respondenți consideră că noile taxe sunt cauza principală a schimbării în comportamentul lor profesional.

Astfel, numărul aplicărilor la anunțurile de muncă a crescut semnificativ în intervalul 31 decembrie- 6 ianuarie. Domeniile de activitate cele mai căutate pentru munca suplimentară s-au diversificat, iar cererea pentru locuri de muncă necalificate și meserii ocazionale a crescut considerabil, mai ales în județele Dolj, Buzău, Vaslui, Iași și Cluj.

Majoritatea celor care caută alternative profesionale provin din mediul urban (69%), iar bărbații sunt mai predispuși la această schimbare, reprezentând 62% dintre utilizatorii platformei care explorează oportunitățile de muncă suplimentară.

Domeniile în care se înregistrează cea mai mare creștere a cererii pentru joburi ocazionale

  • Reparații și întreținere locuințe (+53%);
  • Servicii de curățenie și menaj (+48%);
  • Servicii de livrare și ride-sharing (+46%);
  • Târguri, evenimente și muncă sezonieră în agricultură (+41%);
  • Îngrijire copii și vârstnici (+39%).

O altă tendință rezultată din studiul realizat de platforma DeLucru.ro este creșterea intenției respondenților de a părăsi țara. 30% dintre cei care au participat la acest studiu au declarat că se gândesc serios la plecarea în străinătate pentru a găsi condiții de muncă mai avantajoase dacă nu găsesc soluții pentru a-și suplimenta veniturile și pentru a face față inflației. Peste 71% dintre aceștia aveau studii superioare.

CITEȘTE ȘI: Costul orar cu forța de muncă a crescut cu peste 5%

- Publicitate -

Ce cumpără și cum cumpără românii. Femeile generează aproape 60% din tranzacții

Femeile generează aproape 60% din tranzacțiile din retailul românesc, iar segmentul 35-54 de ani domină consumul prin stabilitate financiară...

Jumătate dintre tinerii români spun că au trecut prin abuz emoțional în relații

Aproape jumătate (45%) dintre tinerii români cu vârste între 14-25 de ani spun că au întâlnit abuzul emoțional în...