All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

luni, 19 aprilie, 2021
-PUBLICITATE-

Economia digitală reprezenta până la 16% din PIB în 2019

În anul 2019, aportul economiei digitale a fost estimat până la 16% din PIB, dacă avem în vedere digitalizarea agriculturii și a sectorului public.

Contribuția economiei digitale la formarea PIB este estimată la 8,6% la nivelul anului 2019, cifră prin care România se situează sub media UE, potrivit unui studiu ANIS, realizat de Ernst&Young.

Anul trecut, pandemia de COVID-19 a accelerat schimbarea în rândul companiilor, conducând la progrese care cel mai probabil s-ar fi realizat pe un termen mai lung în condiții normale.

Conform analizei, digitalizarea unor domenii de activitate precum agricultură, servicii financiare, transport și logistică, servicii medicale, telecomunicații, utilități și producție a contribuit semnificativ la creșterea economiei digitale și a dublării procentajului de contribuție la PIB, impactul fiind estimat la 16% în 2019.

Sectorul IT&C servicii, pondere de 5,5% din PIB

Sectorul IT&C servicii a avut cea mai mare contribuție din perspectiva veniturilor, 5,5% din formarea PIB, respectiv o valoare adăugată brută de 12,3 mld EUR.

Este urmat de categoriile IT&C alte componente (2,5%), comerț online (0,4%), banking digital (0,1%), sectoare cu componentă de vânzări online (5,6%) și digitalizarea serviciilor publice (1,8%).

Retailul online, creștere puternică

Segmentul de retail online a înregistrat o creștere semnificativă, de la 0,1% în 2015 până la 0,4% în 2019.

Astfel, rata medie anuală de creștere a segmentului retail online între 2015-2019 a fost de 32,8%, iar banking-ul digital a crescut cu o rată medie anuală de 19,1%.

Per total, în același interval temporar, economia digitală a înregistrat un ritm de creștere medie anuală de cca. 11,3%, peste creșterea PIB aferentă aceleiași perioade (8,7% în termeni nominali și 4% în termeni reali).

De altfel, în perioada 2015-2019 numărul companiilor care au în vedere activitatea de retail online a cunoscut o creștere medie anuală de 19,3%, iar companiile care activau în această arie și-au dublat numărul de angajați din 2014 până în 2018.

- PUBLICITATE -

TREBUIE SĂ CITEȘTI