Comerțul electronic înregistrează în continuare o rată de penetrare mai mare în Europa de Vest, comparativ cu cea din Europa de Est, conform unei analize a companiei poloneze Exorigo-Upos.
Consumatorii din vestul Europei preferă din ce în ce mai mult cumpărăturile online, iar pandemia COVID-19 a accelerat această tendință. Vânzările online au crescut cu peste 25% anual între 2020 și 2022.
În contrast, Europa de Est experimentează o schimbare mai graduală. Regiunea a înregistrat o rată de creștere anuală de aproximativ 15% a cumpărăturilor online.
Ce produse comandă online cumpărătorii din Europa
Locuitorii din Europa de Vest achiziționează predominant articole de modă, electronice și produse pentru casă online. Doar segmentul fashion reprezintă aproximativ 35% din totalul vânzărilor de e-commerce din regiune.
Cumpărătorii din Europa de Est prezintă o predispoziție mai mare pentru achiziționarea de electronice, urmate de produse de modă și frumusețe. Electronicele reprezintă aproape 40% din achizițiile online din Europa de Est.
Valoarea medie a comenzilor online în Europa de Vest este de aproximativ 85 euro, în timp ce consumatorii din Europa de Est cheltuiesc, în medie, 55 euro per comandă.
Aproximativ 60% din tranzacțiile online din Europa de Vest sunt efectuate prin dispozitive mobile, în timp ce în Europa de Est această cifră este mai aproape de 40%.