Doar trei mall-uri noi livrate anul trecut, la Brașov, Târgu Mureș, Târgoviște

În total, anul trecut au fost livrate la nivel național noi spații comerciale cu o suprafață cumulată de circa 126.000 mp.

Astfel, stocul de retail modern din România ajunge la 4,04 milioane metri pătrați și o densitate medie de 209 mp / 1.000 locuitori.

Stocul cuprinde atât centre comerciale (57% din spații), cât și parcuri de retail (36%) și galerii comerciale (7%).  

Principalele livrări au fost reprezentate de componenta de retail a proiectului mixt dezvoltat de AFI Europe la Brașov, având o suprafață închiriabilă de 45.000 mp, Shopping City Târgu Mureș (40.000 mp închiriabili) dezvoltat de NEPI Rockastle și Dâmbovița Mall, primul proiect de retail modern din Târgoviște dezvoltat de MAS Real Estate și Prime Kapital, având o suprafață închiriabilă de aproximativ 33.000 mp.

Niciun mall nou în 2021

Cel mai importante proiect aflat în acest moment în construcție și a cărui livrare este planificată în 2021 este extinderea centrului comercial Colosseum București (16.500 mp).

Vor fi inaugurate în acest an și prima fază a centrului comercial de tip outlet Fashion House Pallady (8.500 mp) și Sepsi Value Center Sfântu Gheorghe (16.300 mp).

Per total, livrările de spații de retail modern din acest an se pot ridica la aproximativ 60.000 metri pătrați, în scădere cu circa 50% față de anul precedent.

- Publicitate -

Piața hotelieră din București a continuat să recupereze scăderile din pandemie

Rata de ocupare a hotelurilor din București a crescut anul trecut la 66% comparativ cu 61% în 2022, însă...

București vs Ilfov. Cum a evoluat piața imobiliară din cele două zone

Tranzacțiile rezidențiale din județul Ilfov au crescut cu 6% în 2023, comparativ cu anul precedent, în vreme ce, în...