Doar 48% din consumatori consideră că viața după vaccin va fi mai bună

La un an de la debutul pandemiei, consumatorii sunt mai preocupați decât în urmă cu patru luni de sănătatea lor, de familie și de viitorul lor, arată o analiză EY.

Mai mult, procentul celor care cred că vor trăi încă un an cu teama provocată de pandemia de COVID-19 a crescut de la 37% (octombrie 2020) la 40% (februarie 2021).

În acest context, aproape jumătate dintre consumatori (48%) consideră că viața după perioada de vaccinare va fi mai bună decât cea de dinainte de pandemie.

Alți 36% cred că pandemia provocată de COVID-19 a accelerat schimbările pe care doreau să le facă de mult.

91% dintre oameni are vrea să se vaccineze

Majoritatea respondenților la nivel global (91%) intenționează să se vaccineze, 25% au declarat că au „rețineri”, iar 9% nu intenționează să facă acest lucru.

Procentul ultimei categorii crește până la 15% în SUA și până la 19% în Franța, dar scade la 3% în China, 5% în Brazilia și 6% în Regatul Unit.

Printre principalele motive care alimentează această atitudine la nivel global se numără posibilele efecte secundare (29%) și neîncrederea în vaccinuri (19%).

Interesant este că doar 43% dintre respondenții cu venituri mici intenționează să se vaccineze imediat ce au această posibilitate față de 54% dintre respondenții cu venituri mari.

Este posibil ca această situație să fie rezultatul faptului că 37% dintre respondenții cu venituri mici au mai puțină încredere sau deloc în autorități, față de 28% în cazul respondenților cu venituri mari.

Cum s-au schimbat prioritățile consumatorilor la nivel global

În topul priorităților consumatorilor de la nivel global se află prețurile accesibile (32%) și sănătatea (25%), devansând teme precum planeta (17%), societatea (14%) și experiențele personale (12%).

Respondenții din India și Brazilia au fost în mod constant mai preocupați de toate aceste aspecte (peste 90% dintre consumatori).

Oamenii din alte țări sunt acum mai îngrijorați în privința sănătății familiei lor decât erau în urmă cu patru luni (creștere de 4% în SUA și de 5% în Japonia).

Respondenții din China și Germania au declarat că sunt tot mai preocupați de situația lor financiară (creștere de 4%) și de libertatea de a se bucura de viață (creștere de peste 10%) față de octombrie 2020.

- publicitate -

trebuie să citești