La un an de la debutul pandemiei, consumatorii sunt mai preocupați decât în urmă cu patru luni de sănătatea lor, de familie și de viitorul lor, arată o analiză EY.
Mai mult, procentul celor care cred că vor trăi încă un an cu teama provocată de pandemia de COVID-19 a crescut de la 37% (octombrie 2020) la 40% (februarie 2021).
În acest context, aproape jumătate dintre consumatori (48%) consideră că viața după perioada de vaccinare va fi mai bună decât cea de dinainte de pandemie.
Alți 36% cred că pandemia provocată de COVID-19 a accelerat schimbările pe care doreau să le facă de mult.
91% dintre oameni are vrea să se vaccineze
Majoritatea respondenților la nivel global (91%) intenționează să se vaccineze, 25% au declarat că au „rețineri”, iar 9% nu intenționează să facă acest lucru.
Procentul ultimei categorii crește până la 15% în SUA și până la 19% în Franța, dar scade la 3% în China, 5% în Brazilia și 6% în Regatul Unit.
Printre principalele motive care alimentează această atitudine la nivel global se numără posibilele efecte secundare (29%) și neîncrederea în vaccinuri (19%).
Interesant este că doar 43% dintre respondenții cu venituri mici intenționează să se vaccineze imediat ce au această posibilitate față de 54% dintre respondenții cu venituri mari.
Este posibil ca această situație să fie rezultatul faptului că 37% dintre respondenții cu venituri mici au mai puțină încredere sau deloc în autorități, față de 28% în cazul respondenților cu venituri mari.
Cum s-au schimbat prioritățile consumatorilor la nivel global
În topul priorităților consumatorilor de la nivel global se află prețurile accesibile (32%) și sănătatea (25%), devansând teme precum planeta (17%), societatea (14%) și experiențele personale (12%).
Respondenții din India și Brazilia au fost în mod constant mai preocupați de toate aceste aspecte (peste 90% dintre consumatori).
Oamenii din alte țări sunt acum mai îngrijorați în privința sănătății familiei lor decât erau în urmă cu patru luni (creștere de 4% în SUA și de 5% în Japonia).
Respondenții din China și Germania au declarat că sunt tot mai preocupați de situația lor financiară (creștere de 4%) și de libertatea de a se bucura de viață (creștere de peste 10%) față de octombrie 2020.