Doar 1 din 3 părinți își va trimite copiii la școală cu haine și încălțăminte noi

Românii au cheltuit o medie de 540 lei pentru fiecare copil cu pregătirile pentru începerea școlii

Trending

Doar 1 din 3 părinți își vor trimite copiii la școală cu haine și încălțăminte noi, iar 1 din 2 copii nu va avea parte de un ghiozdan nou odată cu începutul anului școlar. La polul opus, doar 3,6% dintre copii își cumpără mai multe ghiozdane noi în timpul anului.

Românii au cheltuit o medie de 540 lei pentru fiecare copil cu pregătirile pentru începerea școlii, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro.

Astfel, cei mai mulți dintre respondenți (33,23%) au alocat bugete între 300 și 500 lei, 31,2% au alocat între 500 și 1.000 lei, iar la polul opus doar 8,11% au declarat că au alocat peste 1.000 lei.

La întrebarea dacă bugetul alocat pentru cumpărăturile de școală se va reduce sau va crește, 47,74% dintre respondenți au declarat că bugetul va crește cu circa 30% și doar 12,17% au menționat că va fi similar cu anul trecut.

Salariul din luna curentă este principala sursă de finanțare a cumpărăturilor de școală pentru jumătate dintre români

Doar 24,5% dintre părinți strâng bani din timp, iar peste 11% vor cumpăra cele necesare pentru începutul școlii pe datorie (de la prieteni/card de credit).

Meditațiile reprezintă o altă categorie importantă de cheltuieli. 1 din 3 români declară că apelează la acest sistem, iar cel mai frecvent, apelează la meditații la matematică (42,2%) și limba română (28,05%).

Cei mai mulți bani merg pe rechizite

Cei mai multi respondenti alocă între 300 și 500 lei pentru rechizite. Pe locul secund, îmbracămintea și încălțămintea ocupă un procent de 34,82% din bugetul alocat, urmat de manuale și caiete speciale (21,79%).

Mall-urile și supermarketurile rămân în continuare destinația preferată pentru cumpărături – fiind menționate de 43,1% dintre români, urmate de magazinele specializate (22%) și librării (21%).

Românii declară că smartphone-urile sunt pe primul loc (34,67%), urmate de tablete (29,7%), laptop (25,5%) și doar 10% – desktop, acesta avânt tendința să devină un instrument foarte puțin utilizat.

CITEȘTE ȘI: Noua modă în transportul urban al elevilor: autobuzele școlare

- Publicitate -

Ultimele

Investițiile în startup-urile românești au depășit 100 milioane de euro

Startup-urile românești au atras investiții în valoare totală de 101.7 milioane de euro în 2022. România este a cincea...

Trebuie să citești