Doar 1 din 3 elevi români știu ce înseamnă reciclarea deșeurilor

Doar 30% dintre elevi au participat la programe (în general organizate de diferite entități private sau platforme ONG), în care au învățat despre importanța colectării selective și reciclarea deșeurilor, arată o analiză Clean Recycle.

Școlile fac parte din instituțiile publice cu cele mai mari cantități de deșeuri generate anual, dar infrastructura de management al deșeurilor în cazul acestora este deficitară. Autoritățile locale sunt cele care trebuie să pună la dispoziția școlilor pubele special colorate, în care elevii și profesorii să poată colecta selectiv.

Cele mai mari cantități de deșeuri sunt generate de școlile din marile orașe, iar majoritatea sunt deșeuri menajere, carton și hârtie, ambalaje de plastic, PET-uri sau sticlă.

Doar 11% dintre deșeurile municipale sunt reciclate

Față de 2007, când doar 0,4% dintre deșeurile municipale erau reciclate, procentul a ajuns la peste 11% în 2019. Din anul 2025 însă, țintele impuse de UE vor fi de 55%, iar România va avea de recuperat inclusiv decalajul educațional, pentru a putea îndeplini țintele de mediu.

Hârtia și cartonul sunt principalele deșeuri de ambalaje generate în România, urmate de plastic, lemn și metal.

În ceea ce privește reciclarea plasticului, România a cunoscut un avans considerabil privind valorificarea acestui tip de ambalaj periculos pentru mediu. În 10 ani, cantitatea de plastic reciclat a crescut de la 15% în 2008, la 43% în 2018.

CITEȘTE ȘI: Carrefour a relansat programul de reciclare a bateriilor

- publicitate -