Disponibilitatea forței de muncă, factor important pentru parcurile industriale

Eli Park 1 Element Industrial
Eli Park 1, construit de Element Industrial

În condițiile în care populația activă a României s-a redus semnificativ în perioada 1990 – 2018, disponibilitatea forței de muncă și accesul la mijloacele de transport în comun sunt factori critici pentru dezvoltarea hub-urilor industriale.

Conform unui studiu efectuat de Academia de Studii Economice la solicitarea Element Industrial, în perioada 1990-2018, grupele de vârstă de 20-29 de ani și 30-39 de ani au înregistrat un declin de 33,6%, respectiv 19,6%, în timp ce grupa de vârstă de peste 70 de ani are un plus de 64,9%.

„Ceea ce ne-a determinat să dezvoltăm în Chitila, pe lângă investițiile finalizate în infrastructură, au fost disponibilitatea forței de muncă din zonă, precum și a mijloacelor de transport ce facilitează accesul angajațiilor în parc”, explică Muler Onofrei, Managing Partner, Element Industrial.

Situația statistică actuală redată în studiu arată că, pe lângă plecarea unui număr foarte mare a românilor în alte țări, natalitatea scăzută, lipsa școlilor profesionale și neadaptarea învățământului la schimbările economice sunt cauzele principale pentru care România se confruntă cu o criză acută a forței de muncă,” spune Ion Anghel, Manager Departament Analiza & Evaluare, în cadrul Academiei de Studii Economice.

Element Industrial vrea mai multe parcuri industriale

Compania Element Industrial intenționează să dezvolte un portofoliu de proiecte industriale în București și principalele orașe din țară, primul fiind ELI PARK 1, un parc logistic cu o suprafață închiriabilă de 45.000 mp, ce presupune o investiție totală de 25 milioane de EUR în zona Chitila-Buftea, ce se prefigurează drept un nou pol logistic de proximitate față de capitală.

Lurcrările de construcție la prima fază ce însumează 20.000 mp sunt în grafic, urmând să fie livrate în toamna acestui an.

Noul proiect este dezvoltat la standard internațional de clasă A, beneficiind de specificații tehnice precum: o ușă de încărcare/descărcare la fiecare 800 mp de hală, spații generoase de manevră pentru camioane (35 m truck court) și locuri numeroase de parcare.