În România, în 2021, au fost livrate zece noi proiecte de retail, cu o suprafață totală de circa 100.000 metri pătrați.
Atenția dezvoltatorilor s-a îndreptat cu predilecție spre orașe terțiare, cu mai puțin de 150.000 de locuitori, unde au construit în special parcuri de retail.
Astfel, interesul dezvoltatorilor s-a concentrat pe orase in care stocul de spații moderne este redus, precum Bârlad, Sfântu Gheorghe, Roșiorii de Vede, Mediaș, Baia Mare sau Focșani.
Singurul proiect livrat anul trecut în Bucuresti a fost reprezentat de prima fază a Fashion House Pallady, cu o suprafață de 8.500 mp.
Cele mai importante livrări, din punct de vedere a suprafeței au fost Prahova Value Centre (21.900 mp), Sepsi Value Centre (16.300 mp) și Bârlad Value Centre (16.300 mp).
Parcurile de retail continuă să fie formatul preferat de dezvoltatori și în 2022, peste 80% din cei 100.000 mp de spații noi anunțați pentru acest an.
Extinderea cu 16.500 metri pătrați a Colosseum Mall București este singurul proiect de tip mall care ar urma să fie finalizat în acest an.
Colosseum Mall va fi și primul centru comercial livrat în capitală după șase ani fără niciun astfel de proiect nou.