De ce nu pun românii bani deoparte? Majoritatea nu au suficiente resurse

Șocant, 80% dintre femeile chestionate au declarat că nu au suficienți bani pentru a investi

Conform unui sondaj Reveal Marketing Research pentru XTB, 56% dintre români spun că, având în vedere contextul economic dificil, deja au început să pună bani deoparte sau să investească.

75% dintre cei care au răspuns că nu au început să pună bani deoparte menționează că nu dispun de suficiente resurse pentru a face acest lucru, iar 19% dintre ei precizează că nu este încă momentul pentru acest pas.

Un aspect notabil este că 80% dintre femeile chestionate au declarat că nu au suficienți bani pentru a investi, același motiv fiind invocat și de 80%  dintre persoanele de peste 55 de ani participante la sondaj.

În ceea ce privește distribuția pe grupe de vârstă, 75% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 24 și 44 ani afirmă că, de asemenea, nu dispun de fonduri suficiente.

Peste un sfert dintre respondenți (36%) consideră că ar putea investi prin intermediul unei platforme care oferă, într-un singur loc, mai multe instrumente financiare.

În plus, 11% dintre participanții la studiu sunt interesați de ideea accesării unei astfel de platforme, 7% deja investesc prin această metodă, iar 31% încă nu consideră această opțiune atractivă.

Dintre cei care deja utilizează o platformă de investiții, numărul bărbaților este ușor mai mare decât cel al femeilor (8% vs. 7%). Dintre cei care nu au accesat încă aceste servicii, femeile sunt mai dispuse să încerce, comparativ cu bărbații (37% vs. 36%).

Studiul arată, de asemenea, că jumătate (54%) dintre respondenți știu ce sunt planurile de investiții, cei mai informați fiind cei cu vârste între 18 și 44 de ani. La polul opus, 40% dintre persoanele de peste 56 de ani nu cunosc detalii despre planurile de investiții.

Sondajul, realizat de în luna mai 2024, a inclus un eșantion de 1.004 respondenți (bărbați și femei, peste 18 ani) din mediul urban și utilizatori ai internetului. 

CITEȘTE ȘI: Cum a arătat piața locală a asigurărilor în prima jumătate a anului

- Publicitate -

InstaSun, invenția 100% românească evaluată la 4 milioane de euro

Lansat pe piața locală în 2023, InstaSun este un dispozitiv care aplică automat și uniform ulei de protecție solară...

Comenzile de aparate de aer condiționat au crescut de peste două ori anul acesta

În prima jumătate a acestui an, comenzile de aparate de aer condiționat au crescut de peste două ori față...