Cum verifici situația financiară, fiscală și juridică a unei firme partenere

Parteneriatele sunt deseori cheia succesului în afaceri. Indiferent că vorbim despre firme cu care am încheiat un acord de asociere în participațiune sau despre clienții, distribuitorii sau furnizorii noștri, este esențial să ne alegem cu atenție partenerii de afaceri.

Eventualele probleme ale companiilor cu care alegem să colaborăm ar putea genera probleme și pentru afacerea noastră. Atunci când cunoaștem aceste probleme însă, putem lua rapid măsuri pentru a diminua eventuale riscuri de neîncasare pentru propriul business.

De aceea, este important să monitorizezi situația financiară, fiscală și juridică a firmelor partenere. Fii atent în special atunci când ai furnizori care îți asigură mare parte din marfă sau o serie de clienți mari, de care organizația ta depinde.

Firma ta ar putea risca un blocaj, fie el și temporar, dacă vorbim despre un furnizor. Dacă unul dintre clienții tăi mari intră în incapacitate de plată, riști să nu îți încasezi facturile emise către firma respectivă, cu toate problemele ce vor rezulta din acest eveniment.

  1. Verificarea situației fiscale a societății comerciale, după CUI

În special dacă vorbim despre un client sau colaborator nou, este important să îi cunoști situația fiscală, înainte de a încheia un contract cu acesta. Verificarea unei societăți comerciale după domeniul de activitate și CUI, la Registrul Comerțului sau prin intermediul unui portal care se ocupă de gestionarea informațiilor despre firme, va fi primul pas al demersului tău.

Vei afla în acest fel dacă societatea respectivă este activă și care sunt asociații săi, datele de contact și domeniul său de activitate. Cunoscând toate aceste date, te poți interesa și de situația financiară și cea juridică a organizației de interes.

  1. Verificarea situației financiare a unei societăți comerciale

Indicatorii economico-financiari ai unei companii, așa cum sunt indicatorii de solvabilitate, de profitabilitate sau de lichiditate, îți vor arăta cât de solid este business-ul respectiv din punct de vedere financiar.

E important să știi, dacă vorbim despre un client, că acesta are capacitatea de a-și plăti la timp datoriile. Iar dacă este un furnizor, acesta trebuie să poată produce și livra marfa, așa cum ați convenit. Eventuale probleme financiare ar putea determina sincope ce-ți vor afecta business-ul.

Dacă vorbim despre situația financiară, nu uita să verifici și existența eventuale datorii ale firmei de interes la bugetul de stat. Acestea pot semnala probleme financiare importante. Dacă le cunoști însă, vei putea lua măsurile necesare pentru ca organizația ta să nu fie la risc datorită acestora.

  1. Verificarea situației juridice

Verificarea situației juridice a unei societăți comerciale îți poate semnala prezența unor litigii ce pot pune în pericol parteneriatul tău de afaceri. De aici poți afla chiar existența unui eventual dosar de insolvență al firmei respective – informație care te va face să acționezi rapid pentru a-ți securiza propriul business.

InfoQuick, portalul care te ajută să verifici, rapid și simplu, datele despre o societate comercială

Informațiile financiare, fiscale și juridice ale unei societăți sunt disponibile pe diverse portaluri ale instituțiilor publice. De cele mai multe ori însă, procesul este consumator de timp și energie. Mult mai simplu este să apelezi la o soluție integrată, prezentată într-un format prietenos și accesibil.

Rapoartele InfoQuick, de exemplu, îți oferă toate aceste informații, pe care le poți accesa rapid și simplu. Îți faci în acest fel o imagine cât mai aproape de realitate asupra stabilității financiare a partenerilor tăi de afaceri și iei decizii informate în legătură cu aceștia.

Solicită GRATUIT un raport SMART în legătură cu compania ta, un furnizor sau orice partener de afaceri, prin crearea unui cont pe Infoquick.ro! Vei înțelege mai bine care sunt avantajele rapoartelor InfoQuick, pentru ca ulterior să optezi pentru unul dintre abonamentele disponibile.

- publicitate -