Cum va evolua comerțul online românesc în 2021

Comerțul online va înregistra o creștere de cel puțin 15% în 2021, oferind o perspectivă optimistă pentru magazinele locale, arată o analiză VTEX.

Dacă înainte de pandemie mulți retaileri privilegiau propriile canale de vânzare, pentru un control mai bun al experienței clientului și al brandului, acum marketplace-urile devin o soluție foarte bună pentru retailerii medii și mici.

Condițiile comerciale au devenit mai atractive pentru cei care vând, iar dezvoltările tehnologice oferă instrumente tot mai bune, de la marketing la logistică, astfel încât retailerii au început să urmărească prezența pe cât mai multe canale de vânzare, în completarea propriilor magazine și site-uri.

Pe de altă parte, vom asista și la emergența unor marketplace-uri noi, susținute de retailerii mari, care trec în etapa superioară de dezvoltare și doresc să le ofere clienților acces la o gamă bogată de produse.  

Creșterea plății cu cardul și mobile shopping

În 2021, a crescut gradul de adopție a soluțiilor de comunicare mediate prin internet datorită regimului de învățare și lucru la distanță.

Astfel, rata de penetrare a serviciilor de internet a crescut și va atrage o creștere cu 33% a traficului de pe computerele conectate la rețea și cu 12% pentru echipamentele mobile.

Mai mult, datele PayU indică o creștere a adopției plății cu cardul după introducerea măsurilor suplimentare de securitate conform directivei PSD2, alături de alte soluții precum opțiunea de retur a banilor „instant money back” în 30 de minute.

Experiență mai bună online datorită digitalizării

Pentru a le oferi clienților o experiență mai bună online, dar și pentru a suplini interacțiunea fizică cu produsul, business-urile vor investi în integrarea unor soluții de management al operațiunilor dotate cu AI, care permită optimizarea costurilor și a eforturilor logistice.

De asemenea, tehnologiile AI permit și creșterea calității serviciilor oferite și contribuie la dezvoltarea unei experiențe de cumpărături îmbunătățite.

Social commerce: interacțiune mediată de rețelele sociale

De asemenea, potrivit Veranda Shop Online, live shopping-ul se va dezvolta și în România, fiind o pârghie care mixează interacțiunea online cu cea offline.

Această metodă de shopping va fi mai valoroasă în special  pentru produsele care sunt extrem de nișate.

Home & deco, pharma și fashion – categoriile vedetă în 2021

Pentru a-și spori vânzările și pentru a le oferi clienților acces la produse din categorii diverse, comercianții se vor asocia în platforme de comerț colaborativ, iar astfel vor putea acoperi o gamă mai mare de nevoi și servicii.

2021 va aduce creșteri organice în categorii precum home & deco (stimulat și de menținerea regimului de lucru și învățat la distanță), pharma și fashion.

- Publicitate -

O treime dintre români vor să cheltuie cel puțin 1000 de lei de Black Friday

Mai mult de jumătate dintre români ies la cumpărături de Black Friday și o treime vor să cheltuie cel...

Chic Chic Urban Fashion deschide prima locație din provincie în Iulius Town Timișoara

Chic Chic Urban Fashion, un lanţ de magazine multibrand, a deschis în Iulius Town Timişoara prima sa locație din...