Cum se simt românii după un an și jumătate de pandemie

Starea de oboseală este în continuă scădere (de la 27% în mai 2020, la 7% în mai 2021) și 71% sunt mulțumiți de starea actuală de spirit (de la 56% în mai 2020), arată datele Reveal Marketing Research.

A crescut sentimentul pozitiv față de modul de petrecere al timpului liber (de la 50% în mai 2020, la 53% în mai 2021) și de starea de sănătate percepută (de la 42 la 54%).

Lla nivel național a crescut și satisfacția față de venituri (de la 46% în mai 2020, la 49% în mai 2021). Familiile moderne constituie în continuare segmentul cel mai mulțumit de carieră/locul de muncă și de venituri, alături de tinerii profesioniști.

Românii continuă să cumpere în special produse de bază

În luna mai se observă o creștere a cheltuielilor aferente produselor ce raspund nevoilor de bază ale oamenilor (produse alimentare, de igienă, de curățare a casei și alte utilități etc.).

De asemenea, cresc cu 6% cheltuielile ce raspund nevoii de integrare socială (ieșiri în oraș, pub-uri, restaurante), cel mai probabil pe fondul eliminării restricțiilor.

Dintre produsele cu o componentă de integrare socială cel mai consumate sunt cadourile pentru cei dragi (23%).

Românii continuă să economisească mai mult în această lună (comparativ lunii anterioare în special), având probabil în minte posibilitatea de a merge în concediu.  

Segmentele care economisesc cel mai mult sunt persoanele mature singure,  milenialii, și tinerii profesionisti (procente de aproape 30%).

Produsele destinate dezvoltării personale și stimei de sine sunt în general consumate de către mileniali (produse legate de hobby-uri si produse tehnologice in special, cu procente de peste 18%).

- publicitate -

trebuie să citești