Mulțumită giganților globalizării, precum Google și Amazon, consumatorii se așteaptă ca toate companiile să îndeplinească standardele setate de reactivitate, flexibilitate și eficiență. Procesul de digitalizare ar putea copleși afacerile construite pe sisteme și tehnologii vechi. Mai mult decât atât, acest lucru ar putea duce la întârzierea sau renunțarea totală la digitalizare, creând astfel oportunități pentru companiile pregătite pentru digitalizare să se năpustească asupra competiției și să fure spectactolul din lumea afacerilor.
Dacă vrei ca și afacerea ta să fie pregătită pentru digitalizare, ți-am pregătit un minighid cu cinci sfaturi și soluții pentru implementarea acestui proces.
1. Setează protocoale digitale
Esența a ceea ce este nevoie pentru a-ți digitaliza afacerea este planificarea însăși. Este vital să iei în considerare modul în care digitalizarea va avea un impact asupra operațiunilor de afaceri pentru a evita lansarea unor programe și protocoale ineficiente. Acestea din urmă ar putea conduce la un răspuns negativ din partea publicului țintă.
Începe procesul de digitalizare luând în considerare modul în care procesele de afaceri se interconectează și interacționează între ele. Dacă afacerea ta se concentrează foarte mult pe documentație, de exemplu, gândește-te cum poți crea, stoca, edita, transfera și finaliza aceste documente. Ce programe vor sprijini digitalizarea afacerii tale?
Echipa ta ar trebui să urmărească stabilirea unui set de protocoale care să eficientizeze digitalizarea, să îmbunătățească experiența clienților și productivitatea personalului.
2. Încorporează tehnologii bazate pe Cloud
Dezvoltarea unui plan de digitalizare a afacerii include adesea câteva tehnologii bazate pe Cloud, cum ar fi un program de management al relațiilor cu clienții (CRM), un sistem de management al cunoștințelor (KMS) și soluții ERP, de planificare a resurselor întreprinderii. Scopul acestor programe este acela de a oferi un singur spațiu protejat pentru gestionarea rapidă a informațiilor necesare desfășurării operațiunilor de afaceri.
Pe baza nevoilor companiei, poți lua în considerare tehnologii suplimentare bazate pe Cloud pentru a completa nivelul de productivitate și experiența clienților.
3. Oferă asistență mobilă
O componentă esențială a modului de digitalizare a afacerii tale este asistența mobilă. Astăzi, mai mult de 75% din populația lumii deține smartphone-uri, ceea ce subliniază necesitatea unui plan de digitalizare care să includă asistența mobilă.
Dacă angajații, clienții sau publicul țintă, în general, nu pot lua legătura cu tine pe niciun canal pus la dispoziție, în special de pe telefoanele lor mobile, acest lucru va contribui la un impact negativ asupra profiturilor, creșterii și productivității companiei.
4. Examinează feedbackul din partea clienților
Pentru orice tip de afacere, este vital să evalueze și să ia în considerare părerile oferite de clienți. Opiniile lor te vor ajuta să descoperi care sunt operațiunile de afaceri care necesită modificări, să identifici potențialele bug-uri, dar și zonele în care experiența clienților poate fi îmbunătățită.
5. Prioritizează canalele de comerț electronic
Ultimul mod eficient prin care îți poți digitaliza afacerea se referă la canalele de E-commerce.
Digitalizarea te ajută să îți adaptezi canalele de vânzări la nevoile și așteptările clienților tăi. Este un lucru importante deoarece un număr tot mai mare de consumatori se așteaptă acum ca afacerile să dispună de canale digitale pentru a facilita achizițiile și procesarea plăților.
Prin punerea la dispoziție a canalelor de comerț electronic, poți îmbunătăți semnificativ modul în care funcționează procesele de vânzări, dar și metodele pe care le poți folosi pentru a menține relația cu clienții.
S-ar putea să simți că procesul de digitalizare este complicat și consumator de timp. Ei bine, chiar s-ar putea să consume timp și să fii nevoit să pui deoparte o parte din fonduri, dar posibilitățile și beneficiile care vor urma procesului vor fi nelimitate.