Cum să gestionezi eficient bugetul afacerii tale

În calitate de nou proprietar al unei afaceri mici, trebuie să-ți dai seama de o mulțime de lucruri pe care, probabil, nu le-ai făcut niciodată înainte. Unul dintre aceste lucruri este cum să creezi și să gestionezi eficient bugetul afacerii.

Stabilirea bugetului afacerii se referă la a face o presupunere informată cu privire la modul în care va arăta viitorul finanțelor companiei. Este nevoie să examinezi ce s-a întâmplat luna trecută, ce s-a întâmplat în urmă cu trei luni și cum a arătat luna actuală anul trecut – totul din perspective financiare.

Aceste informații te pot ajuta să:

  • prognozezi viitoarele venituri;
  • planifici investiții;
  • vezi diferențele dintre planul de afaceri și realitate.

Având în vedere importanța bugetului de afaceri, iată câțiva pași care să te ajute în gestionarea acestuia:

1) Revizuiește standardele din industrie

Nu toate afacerile sunt la fel, dar există asemănări. Prin urmare, fă-ți temele și află cât mai multe informații despre industria în care activezi. Discută cu proprietarii de afaceri locali pentru a-ți face o idee despre ce procent din venituri sunt alocate diferitelor cheltuieli și cum își fac planurile de investiții.

2) Creează un tabel

Înainte de a merge mai departe cu afacerea, creează un tabel pentru a estima ce sumă totală și ce procent din câștigurile lunare vor trebui alocate pentru materii prime și alte costuri. Poți face același lucru și pentru chirie, impozite, asigurări etc. De asemenea, este important să înțelegi diferitele tipuri de bugete pe care va trebui să le configurezi pentru mica ta afacere și cum să le implementezi.

3) Stabilește o marjă de eroare

Amintește-ți că, deși ai posibilitatea să estimezi cât va genera afacerea ta într-un anumit interval de timp, acestea sunt doar estimări și nu pot fi bătute în cui. Din acest motiv, este înțelept să iei în considerare o marjă de eroare și să te asiguri că ai mai mulți bani puși deoparte înainte de a-ți extinde afacerea sau a face orice investiții, minore sau majore.

Pentru a reduce din cheltuielile existente, astfel încât să ai un impuls în stabilirea diferitelor bugete, apelează la un credit pentru mica ta afacere. Prin intermediul acestei surse de finanțare, poți achita orice datorii existente sau îți poți asigura câteva luni în care să economisești bani.

4) Monitorizează afacerea

Monitorizarea periodică este esențială pentru menținerea unui buget sănătos de afaceri. Poți să ai în vedere cheltuielile excesive sau insuficiente, să faci ajustări corective și să-ți dai seama cum ar putea arăta predicțiile viitoare. În cele din urmă, acest pas reprezintă cea mai bună șansă de a urmări fluxul de numerar, de a monitoriza costurile variabile și de a prinde orice erori în buget.

5) Fă-ți o imagine clară asupra stării financiare din prezent

Planificarea bugetului de afaceri începe cu o imagine clară asupra locului în care afacerea ta se află în prezent și a locului în care dorești să-ți extinzi business-ul. Cifrele exacte și actualizate din monitorizarea de rutină a bugetului de anul trecut te poate ajuta să înțelegi unde ai îndeplinit sau unde ai depășit așteptările, dar și unde ai întâmpinat dificultăți neașteptate.

La sfârșitul fiecărui an, datele despre afacere te pot ajuta să te informezi cu privire la următorul buget anual, pe care-l poți adapta mai precis nevoilor operaționale reale.

Stabilirea și gestionarea unui buget de afaceri sunt procese esențiale pe care proprietarii de IMM-uri le folosesc pentru a potrivit veniturile actuale și viitoare cu cheltuielile. Scopul bugetului de afaceri este de a te asigura că sunt disponibili suficienți bani pentru a menține întreprinderea în funcțiune, pentru a crește business-ul și pentru a asigura un fond de urgență solid.

- Publicitate -

Flanco va construi primele magazine greenfield la Botoșani și Brașov

Primele magazine greenfield (construite de la zero) ale Flanco vor fi la Brașov și Botoșani, în acest sens retailerul...

American software company TaxDome enters the Romanian market

With a strong presence in the United States and a international footprint, TaxDome brings its platform to serve the...