Cum poți gestiona mai ușor transportul de marfă

Dacă deții o firmă de transport sau de curierat, cu siguranță înțelegi cât de important este să gestionezi transporturile de marfă, astfel încât acestea să ajungă de fiecare dată în timp util și în cele mai bune condiții la clienți. Cu cât volumele de transportat sunt mai mari și mai dese, cu atât apar mai multe provocări, iar riscul de a se produce erori umane crește considerabil.

Din fericire, evoluția digitală oferă astăzi acces la o multitudine de soluții inteligente pentru supply chain (lanțul de aprovizionare), inclusiv la soluții software pentru managementul transportului, cunoscute sub denumirea de TMS. 

Ce este TMS?

TMS (Transport Management System) este o soluție software de gestionare a operațiunilor sau a activităților de transport. De fapt, un astfel de sistem de management al transporturilor acoperă o paletă largă de activități: de la planificarea curselor, gestionarea și înregistrarea operațiunilor efectuate, până la monitorizarea acestora, cu scopul de a se verifica dacă s-au atins indicatorii de performanță inițial stabiliți.

Care sunt avantajele implementării unui TMS în compania ta?

Pe termen mediu și lung, o aplicație TMS te ajută să economisești timp și bani, grație eficientizării activităților implicate în procesele de distribuție, curierat și logistică. 

Este bine de știut că aplicația are o multitudine de funcționalități integrate, precum cea destinată planificării curselor, ținând cont de o serie de parametri configurabili.

În cazul planificării tradiționale, efortul depus de planificatorii de transport pentru a grupa clienții pe rute este unul considerabil. De cele mai multe ori, nu conduce la rezultatele scontate.

De obicei, clienții sunt alocați pe rute de livrare care sunt respectate indiferent de volumul comenzilor zilei respective. Astfel, anumite rute pot fi încărcate sumar, în timp ce la altele pot apărea întârzieri în livrare din cauza numărului mare de comenzi.

TMS propune rute dinamice în funcție de nivelul actual al comenzilor. În primul rând, acestea sunt echilibrate pentru fiecare șofer, iar productivitatea angajaților crește. În al doilea rând, pot fi constatate economii la nivelul numărului de mașini necesare pentru livrare.

În planificarea tradițională nu este posibilă schimbarea rutelor înaintea fiecărei plecări în cursă deoarece acest lucru ar presupune implicarea unui număr mare de persoane care să se ocupe numai de acest aspect.

În plus, o soluție software pentru furnizorii de servicii de logistică le oferă acestora posibilitatea de a optimiza spațiul ocupat de mărfurile încărcate. Comenzile pot fi grupate automat pe destinații, în funcție de criterii de livrare precum costurile de transport ale mai multor case de expediții, inclusiv curierat. Acest proces este echivalent cu reducerea numărului de curse și, implicit, a costurilor. 

TMS utilizează algoritmi avansați de optimizare de rute, prin care sunt calculate sute de posibilități de a livra comenzile de client. Este aleasă varianta cea mai optimă din punct de vedere al costurilor de transport. În 1-2 minute, pot fi grupate optim sute de comenzi pe zeci de mașini, ținând cont de criteriile de livrare. Aceste criterii pot fi, printre altele: 

  • programul de lucru al clienților;
  • programul de lucru al șoferilor;
  • restricții de tonaj la livrare;
  • capacități;
  • cerințe speciale de livrare (clase ADR, temperatură controlată etc.).

Pe lângă reducerea numărului de kilometri și de mașini utilizate, rezultatele directe constau și în:

  • respectarea programului de lucru al șoferilor și al clienților; 
  • utilizarea mai eficientă a spațiului de încărcare al mașinilor prin creșterea gradului de încărcare.

Investiția într-un sistem TMS este o investiție care contribuie la ridicarea nivelului de satisfacție al clienților tăi 

Dincolo de eficientizarea resurselor financiare, materiale, umane și de timp, un sistem pentru managementul transporturilor mai produce un rezultat deloc de neglijat: satisfacția, pe termen lung, a clienților pe care îi ai.

Aceștia își vor primi mărfurile întotdeauna la timp și în cele mai bune condiții, motiv pentru care vor dori să păstreze colaborarea cu tine. Prin algoritmul de optimizare de rute, sunt calculați timpii estimați de livrare la client cu o precizie ridicată.

Aceștia pot fi comunicați pentru a oferi clienților predictibilitatea necesară pentru a se putea organiza. Mai mulți clienți mulțumiți înseamnă, în timp, o marjă de profit mai bună. 

Așadar, implementarea unui sistem TMS înseamnă o investiție care se va amortiza rapid. În timp, ea îți va aduce câștiguri financiare, deoarece favorizează atât fidelizarea celor  care apelează la serviciile tale,  cât și extinderea bazei existente de clienți.

Altă soluție pentru supply chain în care merită să investești

De cele mai multe ori, companiile care optează pentru TMS aleg și alte soluții software avantajoase pentru supply chain. 

Una dintre acestea, este POD (Proof of Delivery – dovada livrării coletelor și mărfurilor). Împreună, TMS și POD asigură o gestionare completă și optimizează toate activitățile legate de procesul de livrare: de la încărcarea mărfurilor în mașini până la predarea acestora beneficiarilor.

Integrarea presupune transmiterea livrărilor optimizate în TMS către aplicația șoferilor (POD). În acest mod, este cunoscută ordinea de livrare a comenzilor, locația unde acestea trebuie să se efectueze, precum și alte detalii ce țin de livrare, precum ora estimată de sosire.

O altă aplicație care se poate integra cu TMS este Track and Trace. Aceasta este o platformă dedicată clienților prin care poate fi urmărit progresul în livrarea comenzilor. Sunt afișate stările în care se află fiecare comandă (Preluată, Planificată, În tranzit, În hub, În tranzit din hub, Livrată, Anulată). Clienții au posibilitatea de a crea solicitări de livrare direct din intermediul platformei, evitând apelurile telefonice și mesajele email.

Așadar, fie că deții o companie de transport, de curierat sau o casă de expediție, merită să iei în considerare implementarea unui sistem de management al transporturilor. Acesta te va ajuta să eficientizezi activitatea angajaților, să îți reduci costurile și, nu în ultimul rând, să atragi clienți. 

- publicitate -