În cadrul unui loc de muncă, motivația angajaților este un factor important, care nu trebuie neglijat, pentru că aceasta poate fi direct răspunzătoare de eficiența lor, de atmosfera creată în perimetrul biroului, de profitul obținut. De aceea, angajatorii au devenit mai preocupați de strategiile prin intermediul cărora motivația angajaților poate fi sporită și menținută.
Atunci când te duci cu bucurie la muncă, faci ceea ce îți place, ești răsplătit și remunerat corespunzător pentru performanța ta și ai în jur o atmosferă plăcută, cu siguranță și interesul tău pentru ceea ce trebuie să îndeplinești va fi sporit. Iată 4 strategii utile de motivare a angajaților, care au înregistrat succes în rândurile acestora.
Spații de lucru care încurajează interacțiunea în echipă
Un sondaj realizat de către Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor,arată că 64% dintre angajați sunt de părere că principalul beneficiu al mersului la birou este interacțiunea cu colegii. De asemenea, în cadrul aceluiași studiu, 59% dintre intervievați afirmă că relațiile cu colegii sunt cel mai important factor de conexiune cu jobul, în afara salariului, ceea ce întărește ideea că mulți dintre angajați au nevoie de un mediu de lucru în cadrul căruia să fie încurajată și facilitată interacțiunea cu ceilalți.
Iar cum 49% dintre cei care au răspuns la sondaj susțin că existența unor spații dedicate interacțiunii și socializării contribuie la creșterea coeziunii, este nevoie ca angajatorii să creeze astfel de locuri în cadrul cărora angajații să își petreacă pauzele împreună, să discute, să găsească soluții eficiente la problemele care apar. Pot fi spații în aer liber, precum oaze de verdeață cu bănci și locuri de recreere.
Posibilitatea de a lucra în sistem hibrid
Odată cu pandemia, ideea de a lucra în sistem hibrid a prins contur, motiv pentru care multe firme au adoptat acest sistem. Un număr semnificativ de angajați, și anume 40%, consideră că sistemul hibrid cu 3-4 zile pe săptămână de muncă la birou va domina anul 2023. De aceea, este recomandat ca angajaților să li se ofere opțiunea de a lucra atât fizic, cât și online, întrucât eficiența acestora poate fi sporită în momentul în care există un echilibru între munca de acasă și cea de la job.
Beneficii extrasalariale ofertante
Pe lângă motivația salarială, companiile au introdus și alte beneficii prin care se încearcă crearea unui mediu de lucru prietenos, eficient, orientat și înspre nevoile psihice ale angajaților. Printre aceste beneficii se numără accesul la programe de wellness, clase de meditație, de yoga, ședințe de coaching.
De asemenea, pentru a facilita o bună comunicare între angajați și pentru a reconecta echipa, companiile organizează teambuildinguri, întâlniri în afara programului de muncă și, pentru echipele care lucrează la distanță, au fost special concepute evenimente virtuale precum „pauza de cafea”.
Dezvoltarea unei culturi organizaționale în care sunt apreciate rezultatele angajaților
Un concept care poate părea nou, dar este extrem de important într-o companie este cultura organizațională, alcătuită din elemente specifice, precum valorile sale și obiectivele strategice.
O cultură organizațională în cadrul căreia sunt apreciate rezultatele angajaților are un rol important în ceea ce privește crearea unei echipe dinamice, eficiente și, de asemenea, în susținerea și încurajarea performanței pentru fiecare angajat în parte. Transparența, recunoașterea meritelor și a rezultatelor, oferirea unui feedback constructiv au o importanță majoră în ceea ce privește procesul de motivare a angajaților. De aceea, angajatorii sunt îndemnați să recunoască meritele angajaților, să le ofere feedback și să-i încurajeze în mod constant, pentru că rezultatele lor aduc beneficii și profit companiei.
Așadar, motivarea angajaților ar trebui să fie un aspect important în cadrul unei companii, deoarece un angajat motivat este eficient, activ, dornic să își perfecționeze munca și, la rândul său, să se autoperfecționeze.