Cum îți tratezi clienții care trec pragul firmei tale

Modelul clasic de business presupune oferirea unor produse și servicii de calitate, fără a se pune neapărat accent pe experiența consumatorilor în relația cu reprezentanții companiilor. Totuși, perioada contemporană a adus cu sine o creștere accelerată a importanței pe care oamenii o acordă modului în care sunt tratați de firmele la care apelează. 

Modul de comunicare, atitudinea personalului, micile bonusuri, precum și atmosfera generală de la sediul unei firme sunt detalii care pot face o diferență enormă la nivelul percepției consumatorului. Ce trebuie să ai în vedere, dacă ai o companie, în cazul în care vrei să ai clienți mulțumiți și dornici să apeleze în continuare la serviciile ori produsele tale? 

Fă lucrurile ușoare pentru clienți

Birocrația, cursele de la un ghișeu la altul și pașii nenumărați necesari pentru finalizarea unei operațiuni sunt elemente de care fugim cu toții și pe care nu le dorim în viața noastră. Tocmai de aceea, dacă vrei să te asiguri că ai clienți mulțumiți și dornici să apeleze în continuare la ceea ce poate firma ta să le ofere, trebuie să încerci să simplifici lucrurile cât mai mult pentru ei. Clienții trebuie să aibă acces ușor la persoanele cu care ar trebui să intre în contact, iar procedurile necesare să fie cât mai simplu de finalizat. Asigură-te că oferi informații clare și că oferi clienților posibilitatea de a primi mereu un răspuns la nelămuririle pe care le au. 

Asigură un spațiu confortabil

Atunci când primești la sediul firmei tale un client, există posibilitatea ca acesta să trebuiască să aștepte o vreme, înainte de a trece la acțiunile presupuse de relația voastră de business. Ideal este ca timpul de așteptare să fie cât mai redus, sau chiar inexistent, punctualitatea fiind un aspect important, însă pot exista și situații extraordinare. Este de preferat să fii pregătit pentru astfel de situații și să le asiguri clienților un ambient plăcut, care să descurajeze nervozitatea și starea de nerăbdare.

Dotează sediul firmei cu watercoolere, foarte utile mai ales pe perioada verii. Poți apela și la reviste, ziare ori televizoare montate în spațiile de așteptare, iar obiectele de mobilier confortabile pot face și ele diferența. Condițiile optime de confort din timpul destinat așteptării îi vor face pe clienți să nu resimtă o neplăcere accentuată, în cazul în care trebuie să aibă răbdare. Lipsa acestui confort poate provoca nervozitate și chiar decizia de a renunța la colaborarea cu firma ta. 

Tratează clienții ca pe niște musafiri

Sediul firmei tale poate fi primul element legat de companie cu care clienții intră în contact. Așadar, prima impresie se va baza pe percepția asupra sediului și a personalului. Atitudinea pe care o abordezi în raport cu clienții este foarte importantă, tocmai de aceea trebuie să te asiguri că aceștia sunt tratați cu respect și să îi lași să vadă că urmărești să îi ajuți și să le oferi o colaborare cât mai plăcută și confortabilă. Clienții trebuie să vadă că îți face plăcere să interacționezi cu ei, pentru că astfel vor avea garanția că și serviciile ori produsele pe care li le oferi nu vizează altceva decât satisfacerea nevoilor lor în condiții cât mai bune. 

Oferă soluții imediate

O firmă va fi apreciată de orice client atât timp cât îi pune la dispoziție soluții rapide pentru problemele sale. Trebuie să fii pregătit și pentru situații inedite, întrebări neprevăzute și cereri ieșite din comun. Soluțiile sunt mereu preferabile scuzelor, iar clienții vor aprecia o atitudine pozitivă și orientată către identificarea unor moduri de acțiune eficiente. 

Atitudinea personalului și confortul din sediul firmei pot să îți asigure o relație pozitivă cu clienții și îi pot face pe aceștia să perceapă într-un mod favorabil ție serviciile și produsele din oferta companiei tale. 

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

București este pe locul secund în regiune după numărul clădirilor de birouri verzi

Aproximativ 93% dintre clădirile noi de birouri din București, construite în ultimii șapte ani, și 70% dintre clădirile mai...

De ce să alegi o firmă specializată în amenajări pentru curtea ta: 7 avantaje de luat în considerare

Amenajarea curții poate părea o sarcină simplă la prima vedere, dar procesul implică mult mai mult decât a planta...