Cum au acționat consumatorii în timpul pandemiei de Covid-19

Criza generată de epidemia de COVID-19 definește patru categorii distincte de comportamente în rândul consumatorilor: „Redu drastic cheltuielile”, „Păstrează-ți calmul și cheltuie”, „Economisește și fă stocuri” și „Hibernează și cheltuie”, potrivit primei ediții a studiului EY Future Consumer Index.

Consumatorii care se încadrează în segmentul „Redu drastic” (27,3%) cheltuiesc mai puțin în toate categoriile de consum, deoarece pandemia are un efect mai sever asupra statutului lor profesional.

Cei din categoria „Păstrează-ți calmul și cheltuie” (26,2%) nu și-au schimbat obiceiurile de consum. Cei mai mulți consumatori (35,1%) se înscriu însă în categoria „Economisește și fă stocuri”, sunt pesimiști și privesc cu neîncredere viitorul.

Consumatorii din segmentul „Hibernează și cheltuie” (11,4%) cheltuiesc cel mai mult pe toate categoriile de produse.

Redu drastic cheltuielile

Acești consumatori au, în general, peste 45 de ani și au fost cei mai afectați din punct de vedere profesional. Activitatea profesională a aproape un sfert dintre aceștia a fost suspendată temporar sau permanent. 78% dintre ei fac cumpărături mai rar, 64% cumpără doar produse de strictă necesitate, iar 33% consideră că marca produsului este mult mai puțin importantă pentru ei în contextul actual.

Păstrează-ți calmul și cheltuie

Acești consumatori nu se consideră direct afectați de pandemie și nu își modifică obiceiurile de cumpărare. Doar 21% dintre ei cheltuiesc mai mult pe produsele de băcănie, iar 18% cheltuiesc mai puțin.

Economisește și fă stocuri

Acest segment este cel mai îngrijorat de viitorul familiilor lor și de perspectivele pe termen lung. Peste o treime (36%) dintre aceștia cheltuiesc mai mult pe produse de băcănie, iar majoritatea cheltuiesc mai puțin pe îmbrăcăminte (72%) și produse destinate petrecerii timpului liber (85%).

Hibernează și cheltuie

Cuprinși majoritar în grupa de vârstă 18-44 de ani, acești consumatori sunt preocupați cel mai mult de impactul pandemiei. Cu toate acestea, doar 40% dintre membrii acestui segment au declarat că fac cumpărături mai rar. Și, deși 42% au spus că produsele pe care le cumpără s-au schimbat semnificativ, 46% au declarat că marca este acum mai importantă pentru ei.

Cinci noi categorii odată cu evoluția comportamentului consumatorilor după pandemie

Cele patru segmente identificate s-ar putea transforma în cinci categorii distincte odată cu atenuarea crizei. Concluziile raportului sugerează că, în timp, majoritatea consumatorilor din segmentul „Economisește și fă stocuri” vor migra, de exemplu, către două noi segmente: „Păstrează moderația” și „Extravagant prudent”.

Prin urmare, noile segmente de consumatori, detaliate în studiu, care ar putea apărea după pandemia provocată de COVID-19, ar fi: „Continuă să reduci” (13,1%), „Păstrează moderația” (21,7%), „Revino la normal” (31,4%), „Extravagant prudent” (24,7%) și „Revenire spectaculoasă” (9,1%).

- Publicitate -

Magazinul La Cocoș va înlocui Carrefour în centrul comercial Supernova Pitești

Grupul austriac Supernova anunță că, la sfârșitul acestei veri, brandul românesc La Cocoș va deschide un magazin de mari...

Altex a construit de la zero un magazin în orașul Sebeș, județul Alba

Altex își extinde rețeaua de magazine și deschide, pe 15 mai, de la ora 8:00, un nou magazin greenfield...