Cum a modificat COVID-19 politica de beneficii a companiilor

Mercer Marsh Benefits a lansat rezultatele studiului „Total Remuneration Survey”, realizat pentru al 5-lea an consecutiv în România. Ediția 2020 acoperă 408 companii și 114.235 angajați.

Studiul analizează salariul mediu din fiecare sector de activitate pe care îl raportează la nivelul pieței generale. Topul pe domenii este similar, ca ierarhie, cu cel consemnat în anul 2019, dar se remarcă consolidarea pe zona pharma, cu un nivel al remunerațiilor cu 26% peste media pieței.

Locul secund în top este ocupat de IT. Angajații din acest domeniu au venituri care depășesc cu 17% media pieței generale. În principal, pozitiile în legătură cu dezvoltarea de software, arhitectură și analiză de sistem, determină acest nivel peste medie.

TOP 10 Industrii – venituri raportate la media pieței generale:

  1. PHARMA, +26%;
  2. IT, +17%;
  3. SSC/ BPO, +13%;
  4. AGRICULTURĂ, +8%;
  5. ENERGIE, +6%;
  6. BUNURI DE CONSUM, +2%;
  7. LOGISTICĂ, -2%;
  8. PRODUCȚIE, -3%;
  9. TRANSPORT, -4%;
  10. RETAIL, -12%.

Care sunt departamentele din cadrul organizațiilor în care se câștigă cel mai bine?

Tot din perspectiva comparației cu nivelul veniturilor medii calculate la nivelul pieței, anul 2020 vine cu o ierarhie similară a celor mai bine plătite joburi. Astfel, cele mai bine plătite sunt pozițiile din departamente precum: IT (+22% față de media pieței), Management de proiecte (+17%), Corporate Affairs (+9%), Financiar (+7%).

La polul opus, posturile din următoarele zone consemnează o medie a veniturilor sub media pieței generale: producție (-7%), relații cu clienții (-7%), distribuție (-5%).

Unde sunt cel mai bine plătiți angajați din România?

Pentru al doilea an consecutiv, Cluj rămâne lider al topului orașelor în care angajații câștigă cel mai bine. Potrivit studiului, angajații din Cluj câștigă cu 10% mai mult decât media pieței generale.

Locul secund este ocupat de București, angajații de aici câștigă cu 4% peste medie. Podiumul este completat de Ploiești (+1% față de media generală).

La nivel național, în 2020, cresterea reală a pieței salariale în toate industriile a fost de 6% (raportat la anul precedent). Pentru 2021 companiile anticipează o creștere medie de 5%.

Cum au evoluat beneficiile acordate de companii, în ultimii 3 ani?

Asigurările private de sănătate, trainingurile și bonusurile pentru recomandări au fost principalele beneficii care au consemnat creșteri (din perspectiva numărului de companii care le acordă) față de anul 2020, potrivit studiului.

Din perspectiva impactului crizei sanitare COVID-19 în structura și tipul beneficiilor pe care companiile le acordă, se remarcă creșterea preocupării în zona asigurărilor de viață și sănătate.

Care este intenția companiilor de a modifica politica de beneficii, în contextul COVID-19?

  • 1 din 10 companii plănuiește să-și diminueze numărul de personal. Dintre acestea, 30% se îndreaptă cu această măsură către departamentele din zona de vânzări, în timp ce 30% către zona de producție.
  • 54% dintre organizații și-au schimbat planurile în legătură cu noi angajări în acest an, urmare a COVID-19.
  • 70% dintre organizații au înghețat pentru anul 2020 procedurile de noi angajări urmare a crizei sanitare COVID-19, pe o perioada determinată.
  • 41% dintre organizații au înghețat pe o perioadă nedefinită angajările sau până la atingerea unor parametri (ex. un anumit nivel al vânzărilor).

Abordarea în ceea ce privește lucrul de acasă

Implementarea modului de lucru de acasă a necesitat un efort suplimentar din partea organizațiilor. 6 din 10 companii nu aveau un sistem de tip work-from-home implementat și a fost nevoie să găsească soluții rapide de implementare.

În plus, 6% dintre organizații oferă angajațiilor compensații pentru costurile legate cu work-from-home în timp ce 6 din 10 organizații oferă alt tip de sprijin pentru buna derulare a activității de la distanță.

În plus, 15% dintre organizații au concluzionat că munca de acasă a crescut nivelul productivității angajaților.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Câte mașini noi vinde Dacia în Europa? Sandero și Duster, preferatele cumpărătorilor

Dacia este compania autohtonă aflată pe primul loc în topul exporturilor. Dar câte mașini vinde în Europa și care...

FAN Courier, afaceri de aproximativ 280 milioane euro și 2.000 de lockere în 2024

FAN Courier încheiat anul 2024 cu afaceri de 1.385 miliarde lei (aproximativ 280 milioane euro), în creștere cu 12,5%...