Odată cu începutul pandemiei, 70% dintre participanții la un studiu Tapptitude au încetat să mai folosească aplicații pentru rezervări de călătorii din cauza restricțiilor.
42.2% au încetat să mai folosească Airbnb sau Booking.com, iar 25.6% au declarat că aplicațiile din domeniul imobiliarelor nu mai reprezintă un punct de interes pentru ei.
Mai mult, 56.7% dintre cei implicați în studiu au încetat să mai folosească aplicații de ride-sharing în 2020.
Aplicațiile de știri, scădere a numărului de utilizatori
O mare parte dintre participanții la sondaj au încetat să mai folosească aplicații de știri în anul care tocmai a trecut, dar și canalele de social media.
Explicația poate veni din faptul că oamenii au încercat să stea departe de valul de știri despre virus și de speculațiile și teoriile conspiraționiste care au luat amploare în online.
Un număr mic de respondenți au declarat că au încetat să mai folosească aplicațiile pentru sport, în special în timpul lockdown-ului din primăvară.
89% folosesc aproape zilnic Zoom sau Google Meet
88.9% au declarat că folosesc aplicații de videoconferințe aproape în fiecare zi, în timp ce 76.7% utilizează constant chat-ul online.
Mai mult decât atât, 47.8% dintre participanți se consideră dependenți de aplicațiile organizatorice, iar 23.3% își gestionează volumul de muncă apelând la aplicații care automatizează procesul de lucru.
Câțiva participanți au spus că foloseau aceste aplicații și înainte, însă noul context impus de coronavirus i-a făcut să depindă mai mult de ele în 2020.
78.6% dintre participanți și-au instalat noi aplicații din motive profesionale
78.6% dintre participanții la studiu au afirmat că motivele pentru descărcarea aplicațiilor Zoom și Skype au fost strict profesionale, în timp ce 20% au bifat motivele personale.
55.6% dintre cei implicați în studiu iau în considerare folosirea acestor aplicații și odată ce revenim la normal, iar 37.8% nu se văd renunțând la ele. Doar 3% dintre participanți au afirmat că le vor dezinstala.