Potrivit unui studiu comandat de La Lorraine Bakery Group la care au participat 1200 de persoane din 6 țări diferite (Belgia, Turcia, Rusia, Polonia, Cehia și România), 66% din consumatori au ieșit mai rar din casă să-și cumpere alimente, traficul în magazine reducându-se astfel la mai puțin de 50% față de perioada anterioară crizei.
Pe de altă parte, 50% dintre respondenți declară că nu și-au schimbat obiceiurile de cumpărare în timpul crizei, cumpărând aceleași alimente, dar cu o frecvența redusă.
Studiul arată că limitarea vizitelor în supermarket este principala cauză a scăderii vânzărilor de pâine proaspătă, așa cum declară 66% dintre respondenți.
Un aspect interesant de luat în calcul este obiceiul de a congela pâinea pentru conservarea ei pe o perioadă îndelungată, obicei care a fost și unul din factorii care au influențat cumpărarea unei cantități mai mari de pâine proaspătă în 4 dintre țările incluse în studiu, precum Cehia, Polonia, Turcia și Belgia.
Oamenii sunt mai temători când vine vorba de cumpărăturile în magazin, dar mai puțin temători când cumpără pâine
În Belgia, 42% din respondenți au confirmat o teamă generală de a face cumpărăturile la supermarket comparativ cu 32% care au avut o temere specifică legată de cumpărarea pâinii proaspete.
În Turcia procentele sunt identice 53%, în Rusia 20% respectiv 17%, în Polonia 55% față de 42%, în România 40% față de 34%.
În România, printre consumatori s-a manifestat o teamă generală de cumpărături în supermarket, în special cei din categoria familii, fără a manifesta temeri speciale legate de pâinea proaspătă.
Ridicarea restricțiilor de circulație a adus o creștere firească a vânzărilor de alimente proaspete din toate categoriile, inclusiv pâine proaspătă.