Cu 26% mai multe joburi noi în septembrie 2021 versus septembrie 2020

Peste 38.000 de noi locuri de muncă au fost create pe piața muncii în luna septembrie a acestui an, numărul fiind în creștere cu 26% față de aceeași lună a anului trecut.

eJobs vorbește despre o creștere inclusiv față de 2019, cu 19 procente, an în care piața muncii trecea printr-un adevărat boom.

Cele mai multe locuri de muncă disponibile în septembrie 2021 au fost publicate de angajatorii din București (peste 16.000).

Următoarele clasate, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov, au depășit din nou capitala la oferta cumulată de joburi, cu peste 17.000 de noi locuri de muncă disponibile.

Domeniile pentru care s-au căutat cei mai mulți angajați au fost Retail, Transport/Logistică, Prestări servicii, Industria alimentară și IT/Telecom, fiecare cu peste 4.000 de poziții noi.

Absolvenții cu studii superioare, cei mai căutați candidați de pe piața muncii

Pentru aceștia, luna trecută au fost create aproape 29.000 locuri de muncă. În plus, din totalul locurilor de muncă apărute în septembrie, 5,8% au fost remote.

În septembrie 2019 acestea reprezentau doar 1,3% din întreaga ofertă de angajare, iar în 2020 totalizau 4,2% din numărul total de joburi.

Joburile postate de către angajatori atrăgând, în total, peste 1.100.000 de aplicări din partea acestora.

12,8% dintre aplicări au fost realizate pentru locurile de muncă remote, în creștere față de septembrie 2019 (când totalizau doar 1,3% din aplicări) și 2020 (când atrăgeau 9,6% din candidaturi).

Pe de altă parte, interesul candidaților pentru joburile în afară rămâne scăzut (doar 1,2% din totalul de aplicări).

Și interesul pentru locurile de muncă în sistem de freelancing rămâne la un minim istoric în luna septembrie, atrăgând sub 1% dintre aplicări.

Peste 900.000 din totalul de aplicări înregistrate de eJobs au fost pentru locurile de muncă full-time.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Costul, mai important decât locația pentru 44% dintre românii care își cumpără o locuință

Dorința de achiziție a unei proprietăți este în creștere la nivelul continentului, însă impactul financiar al acestei decizii variază...

Startupurile Munch și Bonapp, care luptă împotriva risipei alimentare, fuzionează

Munch, aplicația numărul unu în lupta împotriva risipei alimentare în Ungaria, Cehia și Slovacia, a fuzionat cu Bonapp, liderul...