Creșterea comerțului electronic a creat consumatorii de tip „Cuceritorii Comozi”

ZEN.com a analizat tiparul celor care realizează comenzi online și a numit noua generație de consumatori Lazy Conquerors („Cuceritorii Comozi”).

Acest nou tip de consumator modern a dezvoltat o serie de trăsături care obligă, în mod firesc, afacerile din mediul online să crească calitatea serviciilor.

„Cuceritorii Comozi” sunt nerăbdători și vor un proces de cumpărare rapid

Aceasta este o caracteristică a întregii Generații Z. Astfel, 6 din 10 consumatori din acest segment refuză să folosească aplicații sau website-uri care se încarcă greu.

De asemenea, aceștia încheie un apel telefonic dacă nu li se răspunde în cel mult 45 de secunde.

Majoritatea tinerilor susțin că termenul maxim până la care trebuie să li se livreze o comandă nu trebuie să depășească 3 sau 5 zile.

Mai mult decât atât, ei consideră că livrarea rapidă este ceva firesc, prin urmare nu sunt dispuși să plătească nimic în plus pentru un astfel de serviciu.

„Cuceritorii Comozi” își doresc flexibilitate din partea comercianților

„Cuceritorii Comozi” vor să aibă libertatea de a returna un produs, fără a se îngrijora cu privire la posibilitatea ca magazinul să nu le accepte solicitarea.

Jumătate dintre consumatorii europeni care au comandat online în 2020 au returnat o achiziție, în special articole de îmbrăcăminte sau încălțăminte.

Clienții magazinelor online comandă adesea același articol în mai multe mărimi pentru a alege varianta potrivită și returnează celelalte produse.

„Cuceritorii Comozi” nu țin cont de granițe atunci când fac cumpărături

Cu o creștere de 82% a comerțului transfrontalier la nivel mondial anul trecut, nu este de mirare că peste 220 de milioane de europeni au făcut o achiziție din străinătate în 2020.

„Cuceritorii Comozi” se numără printre ei și au încredere în magazinele online străine, în special în cele din China, Marea Britanie și SUA.

Sunt foarte dispuși să comande din orice magazin online, atât timp cât pot beneficia de o ofertă interesantă.

Cu toate acestea, cei mai mulți sunt exigenți în o serie de privințe: prețul trebuie să fie afișat clar, iar taxele suplimentare și cele vamale trebuie să fie comunicate vizibil.

„Cuceritorii Comozi” așteptări ridicate de la ceilalți

Aceștia acordă atenție schimbărilor de mediu, sustenabilității și modului în care companiile se implică în activități și proiecte de responsabilitate socială.

Vor să simtă că prin banii cheltuiți susțin o cauză nobilă. Dar își doresc, totodată, și să se simtă sprijiniți și să aibă acces la suport clienți timp de 24 de ore.

În plus, dacă un magazin online oferă programe de loialitate sau rambursare, clienții sunt mai motivați să revină.

Conform datelor disponibile, magazinele care oferă politici clare de rambursare înregistrează o creștere a valorii comenzilor de până la 50%.

Cum a evoluat piața mondială a comerțului electronic

În 2020, piața globală de comerț electronic a crescut cu aproape o treime (27,6%) în comparație cu 2019.

Cu toate acestea, pentru doar 18% din IMM-urile europene din mediul online vânzările au fost mai mari de 1% din totalul cifrei de afaceri.

În același timp, europenii au cheltuit între 100 și 500 de euro pe cap de locuitor pentru cumpărături online în 2020.

- publicitate -

trebuie să citești