Creștere de peste 80% a împăcărilor dintre bănci și consumatori

Numărul dosarelor finalizate cu împăcarea părților în cadrul CSALB a crescut cu peste 80% față de prima jumătate a anului 2020.

La jumătatea anului, beneficiile rezultate din negocieri sunt de peste 800.000 euro, cea mai mare sumă semestrială de la înființarea centrului.

Altfel, 95% dintre negocierile purtate în acest an s-au încheiat prin acceptarea de către consumatori și bănci a soluțiilor propuse de conciliatori.

Numărul de cereri înregistrate în primul semestru al anului 2021 (1229) se menține la un nivel aproximativ egal cu aceeași perioadă din 2020.

Mulți consumatori au intrat în șomaj sau activitatea lor a fost suspendată, ceea ce i-a determinat să solicite reechilibrarea obligațiilor contractuale.

Din totalul cererilor primite anul acesta, 781 adresau diverse spețe în relația cu banca, în vreme ce 448 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile.

Ponderea cererilor adresate IFN-urilor este din ce în ce mai mare

Dacă în primul semestru din 2020 era de 22% din total, în 2021 ponderea este de 36%.

Doar 3 cereri adresate IFN-urilor au fost acceptate spre negociere anul acesta, față de 11 în aceeași perioadă a anului trecut.

În același timp, numărul de cereri adresate băncilor a scăzut în perioada primului semestru al acestui an: de la puțin peste 1.000 de cereri anul trecut, la 781 cereri în 2021.

Totodată, până la finalul primului semestru al anului 103 cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți, după sesizarea CSALB.

Dintre acestea, 81 de cereri au fost soluționate amiabil în relația cu băncile și 22 cereri soluționate amiabil de către IFN-uri.

Evoluția ultimilor ani indică o scădere semnificativă a numărului de cereri refuzate de bănci, dintre cele înregistrate de CSALB: de la 80% în 2016, la 45% în 2018 și 28% în 2020.

În primele șase luni ale anului 2021, procentul cererilor clasate nejustificat de către bănci a scăzut la 18% din totalul cererilor trimise.

- publicitate -

trebuie să citești