Covid-19: Ce măsuri au luat marii retaileri pentru protejarea clienților

Marile lanțuri de retail au luat o serie de măsuri pentru protecția clienților și a angajaților, în contextul pandemiei de coronavirus (Covid-19).

Lidl a implementat noi măsuri pentru a-și proteja angajații și clienții și desfășoară o campanie media de informare și responsabilizare a clienților. Astfel, Lidl a făcut următoarele recomandări pentru clienți:

- Publicitate -Domeniile Ostrov
  • Evitarea cumpărăturilor în timpul orelor de vârf (17:00-19:00);
  • Evitarea zonelor aglomerate;
  • Păstrarea distanței de cel puțin 1 m față de alte persoane;
  • Plata cu cardul bancar;
  • Spălarea foarte bine a alimentelor înainte de consum;
  • Spălarea cât mai frecventă pe mâini cu apă și săpun timp de cel puțin 20 de secunde;
  • Evitarea atingerii feței, ochilor, nasului sau gurii dacă nu au mâinile igienizate;
  • Adoptarea unui comportament responsabil în ceea ce privește numărul de produse achiziționate;
  • Evitarea deschiderii ambalajelor produselor pe care nu le achiziționează;
  • Atingerea doar a fructelor și legumelor pe care urmează să le cumpere.

Mai mult, pentru a ajuta clienții care stau la coadă să păstreze distanța recomandată de 1 m față de cei din jurul lor vor fi montate indicatoare pe podea în zona caselor de marcat. Ca o măsură în plus, Lidl va începe montarea unor panouri transparente de protecție la casele de marcat și a fost limitat numărul de clienți prezenți în același timp în anumite magazine. Astfel, în magazinele cu flux mare de clienți, accesul în magazin se face dirijat.

Magazinele Hornbach rămân deschise

Magazinele de materiale de construcții și grădinărit Hornbach rămân deschise, dar adoptă măsuri speciale cu privire la igienă și fac tot posibilul pentru a evita aglomerația.

Hornbach a intensificat perioadele de realizare a curățeniei, a montat dozatoare cu dezinfectant, a dotat personalul de la case cu mănuși și măști și a informat clienții cu privire la respectarea unei distanțe sociale mai mari. Evenimentele din magazine, dar și școlarizările au fost anulate.

În zona caselor și la intrare în magazin se instalează afișe cu recomandări privind distanța între clienți și rulează spoturi audio cu aceeași informație.

Kaufland instalează geamuri de protecție la casele de marcat

Kaufland a demarat măsuri suplimentare ce sporesc siguranța clienților și a echipelor din magazine. Astfel, a început instalarea geamurilor de protecție din plexiglas la casele de marcat în toate magazinele din țară, cu prioritate în orașele în care sunt mai multe cazuri, iar angajații de la casele de marcat, dar și cei de la raioanele Legume-Fructe și de la vitrina cu servire asistată au mănuși de unică folosință.

În anumite cazuri, pentru a evita supra-aglomerarea, acolo unde se impune, accesul clienților în magazine se va face în grupuri restrânse de persoane. Pe podeaua din zonele de trafic au fost amplasate benzi care indică distanța de siguranță;

De asemenea, sunt dezinfectate toate suprafețele de contact și obiectele des utilizate de clienți și angajați (cărucioare, case de marcat, mobilier, cântare, clanțe, butoane etc.), precum și spațiile comune (toalete, scări rulante etc.).

Toate magazinele sunt dotate cu dezinfectant de mâini gratuit, atât pentru clienți, cât și pentru angajați. La toalete există săpun ce conține dezinfectant.

Profi a donat 1 milion de lei pentru achiziționarea de aparate de ventilație artificială

Profi a donat 1 milion de lei pentru achiziționarea de aparate de ventilație artificială. Aceste aparate sunt vitale pentru supraviețurirea bolnavilor de corona virus, în stare gravă. Donația se înscrie în cadrul parteneriatului încheiat cu Asociația pentru ATI „Aurel Mogoșeanu”, Timișoara.

Profi igienizează cu regularitate toate obiectele ce intră în contact direct cu clienții. Magazinele Profi sunt deschise si au program normal.

Carrefour, măsuri de dezinfectare

Carrefour a luat o serie de măsuri care includ dezinfectarea cărucioarelor și a coșurilor de cumpărături, dezinfectarea caselor de marcat la nivelul benzilor de produse, POS-uri, tastatură, separatoare clienți, dezinfectarea spațiului de lucru de către casieri cu o frecvență de 30 de minute, la intrarea și ieșirea din tură, instalarea de panouri transparente de protecție la toate casele de marcat în toate magazinele, în următoarele săptămâni, instalarea de dispensere cu soluție dezinfectantă pentru angajați și clienți la intrarea în magazin, dar și în zonele cu produse proaspete, dotarea angajaților cu mănuși de protecție și pulverizatoare cu soluție dezinfectantă cu minimum 60% alcool.

- Publicitate -

Jumătate dintre români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn

Stresul este cel mai important factor care afectează calitatea somnului românilor, fiind menționat de 52% dintre respondenții unui studiu...

Ce cheltuieli poți deduce ca PFA? Lista completă și exemple practice

În calitate de Persoană Fizică Autorizată (PFA), trebuie să înțelegi care sunt cheltuielile pe care le poți deduce pentru...