All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

miercuri | 16 septembrie | 2020

Covid-19 a accelerat digitalizarea serviciilor bancare din România

Digitalizarea serviciilor bancare oferite clienților din România a cunoscut o accelerare importantă odată cu declanșarea pandemiei de coronavirus.

Astfel, circa două treimi (65%) dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, declară că folosesc cel puțin o aplicație de mobile banking.

Procentul celor care folosesc aplicații mobile de internet banking precum George, BT24 Mobile Banking sau ING Homebank este semnificativ mai mare în rândul tinerilor (75% pentru cei cu vârste între 18-29 de ani).

Totuși, gradul de adopție al aplicațiilor mobile este mai degrabă generalizat, penetrând și segmente mai mature (59% la cei între 46-65 de ani).

București, locul 1 la utilizarea mobile banking

- PUBLICITATE -

Gradul de utilizare al aplicațiilor de mobile banking este mai mare în București (77%) și zona de sud-est a țării (74%), precum și la persoanele cu venituri mari (74%).

La polul opus, cele mai mici rate de adopție ale aplicațiilor de mobile banking se întâlnesc în regiunile de nord-est, Muntenia și nord-vest (56%).

Numărul mai mare de operațiuni bancare online din timpul epidemiei a solicitat infrastructura electronică a băncilor, însă majoritatea clienților (78%) nu au semnalat nicio problemă în relația cu băncile cu care lucrează de obicei. Doar 5% declară că au întâmpinat probleme punctual cu aplicațiile de mobile banking.

Românii plătesc mai mult contactless

În plus, recomandările de distanțare fizică din timpul epidemiei și-au pus amprenta și pe comportamentul de plăți al românilor: 70% dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, declară că folosesc carduri contactless.

În ceea ce privește plata cu telefonul, 31% declară că fac plăți cu telefonul folosind o aplicație de tip portofel electronic. Procentul celor care fac plăți cu telefonul este mai mare în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani (39%).

Datele fac parte din studiul sindicalizat BRIT (Business & Retail Inovation Tracker) despre piața de banking, realizat de iSense Solutions, reprezentativ pentru populația urbană cu acces la internet, cu vârsta între 18 și 65 de ani.

- PUBLICITATE -