Cordia a emis obligațiuni pentru finanțarea strategiei de extindere

Cordia a emis primele sale obligațiuni în Ungaria pentru a-și finanța extinderea, predominant în Polonia. Dezvoltatorul rezidențial intenționează să se extindă atât prin cumpărarea de noi terenuri, cât și prin achiziționarea altor dezvoltatori.

Cordia a obținut 44,4 miliarde de forinți (575 de milioane de zloți) în tranzacția sa de debut pe segmentul obligațiunilor, emisiunea fiind puternic suprasubscrisă de către instituții financiare. 

„Am decis să accesăm prima dată pe piața obligațiunilor corporative din Ungaria și am intrat în programul inițiat de Banca Națională, destinat să creeze piața locală de obligațiuni și care a atras, de asemenea, multiple instituții financiare locale și internaționale. Emisiunea noastră a fost puternic suprasubscrisă, rezultând un randament mediu de 3,28% pentru obligațiunile noastre în forinți, cu maturizarea la șapte ani și o dobândă anuală de 4%”, spune Tomasz Łapiński, membru al Consiliului de Administrație al Cordia International și CFO al Cordia Group. 

„În privința Poloniei, am demarat de curând noul proiect Horyzont Praga în Varșovia și suntem aproape de a inaugura noi clădiri rezidențiale în Tricity, adică în Gdańsk și Sopot, precum și în Cracovia. Intenționăm să intrăm și pe piețele din Poznan și Wrocław. Studiem toate piețele în care suntem prezenți pentru noi oportunități”, declară Michał Melaniuk,  director al Dezvoltării Rezidențiale Polonia.

Cordia a plasat obligațiunile în cadrul programului inițiat de Banca Națională a Ungariei, destinat să stimuleze finanțarea prin obligațiuni între companiile ungare, majoritatea folosind în prezent împrumuturi bancare.

Rezultatele emisiunii de obligațiuni Cordia

  • Volum total: valoare nominală de 44 mld. HUF (sumă generată 44,4 mld HUF)
  • Preț mediu: 100,92
  • Randament mediu: 3,82%
  • Maturizare: șapte ani cu amortizare începând în al cincilea an și distribuite în șase plăți bianuale egale; data finală a ultimei plăți este noiembrie 2026
  • Dobândă: 4% plătibili bianual (2% plătibili la șase luni)
- Publicitate -

Aproape o treime dintre cei care călătoresc cu autocarul sunt nemulțumiți de autogări

Aproape o treime dintre cei care călătoresc cu autocarul sunt nemulțumiți de calitatea autogărilor, considerându-le nesigure, arată un sondaj...

1 din 7 români consideră că deșeurile de plastic din natură au devenit o problemă majoră

Deșeurile din plastic aruncate în natură – în păduri, ape sau pe marginea drumului – sunt considerate una dintre...