ContentSpeed: 33.048 comenzi online în doar 3 zile

O analiză ContentSpeed arată că românii au un apetit ridicat de shopping, mai ales în perioada reducerilor masive: 33.048 comenzi fiind acumulate în platformă în doar 3 zile.

Față de 2019, primele 100 de magazine din platforma ContentSpeed au generat o creștere de 234% a valorii comenzilor.

În weekendul 13 – 15 noiembrie au fost înregistrate cu 154% mai multe comenzi decât cu o săptămână în urmă, iar valoarea acestora a fost cu 136% mai mare.

Același bilanț arată că peste 50% dintre comenzile înregistrate au fost achitate online, cu cardul. Cea mai mare comandă a fost în valoare de 33.016 lei și a fost din domeniul piese auto-moto.

Pentru românii care au făcut cumpărături în această perioadă, valoarea medie a unei comenzi a fost de 852 de lei, în creștere cu 350% față de campaniile de Black Friday din 2019.

Regiunile din țară cu cele mai multe comenzi au fost București, Cluj, Ilfov, Iași, Timiș și Constanța.

Cele mai bune momente de cumpărare, după numărul de comenzi, au fost pe 13 noiembrie, în intervalul orar 00:20-00:30. Când au fost înregistrate 262.000 vizualizări pe toate cele 100 de magazine online.

Orele de vârf ale comenzilor s-au înregistrat tot pe 13 noiembrie, în intervalele orare 00:00-01:00 și 09:00-12:00.

Comenzile fashion & beauty au crescut cu 303%

Pentru domeniul fashion & beauty, cu magazinele online ca Sephora, Teilor, Cellini și Mizar, creșterea a fost cu 205% față de weekendul precedent.

Valoarea medie pentru un coș de cumpărături a fost de 538 lei, în creștere cu 303% față de 2019.

Sectorul casă & grădină a crescut cu 72% de Black Friday

În sectorul casă & grădină, pentru magazine precum Romstal, Regata, Vinca, achizițiile au fost în creștere încă de la debutul pandemiei.

Valoarea unei comenzi de Black Friday a fost mai mare cu 72% față de weekendul precedent.

Comanda medie a avut valoarea de 1.879 lei, mai mare cu 534% față de anul anterior. Mai mult, s-au înregistrat și creșteri spectaculoase pentru achizițiile de locuințe noi.

Domeniul farmaceutic a crescut 1000%

Nici domeniul farmaceutic nu a fost mai prejos, fiind o nișă care a avut creșteri de peste 1.000% încă din martie.

Deși niciuna dintre farmaciile analizate (Remedium Farm, Professional FarmaLine, DucFarm sau OptiFarm) nu a avut campanii speciale de reduceri, acestea au beneficiat de creșteri cu 51% față de weekendul de înainte de Black Friday.

Valoarea medie a comenzii a fost de 161 lei, în creștere cu 265% față de anul anterior.

Comanda medie pentru domeniul gifts & hobby, 350 lei

Pentru domeniul gifts & hobby, analizat prin prisma retailerilor Diverta, NovaPan, Chocolat (alimente, decorațiuni pentru casă, cărți și produse care se pretează pentru cadouri), comanda medie a fost în valoare de 350 lei, în creștere cu 262% față de anul trecut.

Creștere de 93% și pentru sectorul kids & toys

Sectorul dedicat copiilor, kids & toys, reprezentat de magazinele Chicco, Editura Diana, Librăria Compas, este în creștere cu 175% față de weekendul anterior și cu 93% față de Black Friday 2019.

Valoarea medie a comenzii a fost de 190 lei, într-o ușoară scădere față de anul precedent.

Însă, comercianții pregătesc campanii masive pentru finalul lunii noiembrie, în ajunului sărbătorii de Moș Nicolae.

Surpriza din domeniul B2B

Sectorul de distribuție B2B este o nișă surpriză în comerțul electronic pentru că afacerile tradiționale au început transformarea digitală, iar rezultatele încep să apară.

Portalurile B2B analizate au fost Nexxon, BladeMotors, Merkur, Ravenol, Omfal, Lila Rossa și fac parte din industrii diferite: FMCG, anvelope, materiale educaționale, cosmetice profesionale.

Acestea prezintă caracteristici similare, motiv pentru care, analizate împreună, ajung la o valoare medie a comenzilor de 1.791 lei, în creștere cu 262% față de anul anterior.

- Publicitate -

Crește interesul românilor pentru produse sănătoase. Care sunt cele mai căutate

România este pe primul loc în topul comenzilor de mâncare sănătoasă în Europa de Sud-Est prin Glovo, iar supermarketul...

Cometex Retail Park Caracal este aproape gata și va fi inaugurat în 13 februarie

Parcul comercial dezvoltat de Cometex în municipiul Caracal se va deschide în data de 13 februarie. Acesta este situat...