Consumatorii europeni preferă plățile fără numerar

Numerarul pierde teren în Europa, în condițiile în care 36% dintre respondenții sondajului Payments and Open Banking, realizat de PwC, spun că utilizează cash în 2020, cu 7 puncte procentuale mai puțini decât în urmă doi ani.

Reorientarea consumatorilor către plăți fără numerar nu se reflectă într-o creștere a disponibilității lor de a împărtăși datele personale cu terți – o condiție pentru dezvoltarea „open banking”.

Astfel, doar 20% dintre respondenți se arată dispuși să ofere datele financiare.

Băncile rămân în topul încrederii

Conform sondajului, respondenții europeni spun că au cea mai mare încredere în băncile tradiționale și în furnizorii de carduri pentru schimbul de informații personale (17%).

Comparativ cu 2018, atât băncile, cât și furnizorii de carduri au pierdut 4 puncte procentuale din încredere.

Dintre ceilalți jucători, furnizorii de servicii de plată se bucură de încrederea a 9% dintre respondenți și comercianții cu amănuntul a 8%, giganții internetului a 7%, în timp ce băncile care operează exclusiv online (neobanks) și FinTech ar primi date doar de la 3% dintre consumatorii europeni.

Beneficii pentru schimbul de date

Cel mai dorit beneficiu de către consumatori pentru a face schimb de date personale pentru alte servicii în afară de cele bancare îl reprezintă reducerile la cumpărături, în timp ce popularitatea altor beneficii pentru folosirea produselor „free banking” ori pentru depunerea automată a declarației fiscale sunt mai reduse.

Cardurile, în creștere

În locul numerarului, consumatorii folosesc carduri, portofele electronice sau aplicații.

Utilizarea cardurilor de debit se află în creștere, în 2020, la 31% față de 27% în 2018, iar cea a aplicațiilor și a portofelelor electronice la 14% de la 11%.

Motivele pentru care europenii folosesc numerarul în detrimentul altor metode de plată sunt următoarele: 34% spun că îl utilizează dacă nu este acceptat alt tip de plată, 26% din comoditate, 13% pentru că au îngrijorări privind securitatea, iar 20% au control mai bun al cheltuielilor / bugetului.

Preferința pentru numerar variază foarte mult și a scăzut într-un ritm diferit, de exemplu în Elvetia a coborât în ultimii doi ani de la 60% la 45% și în Italia de la 52% la 38%.

COVID-19 un catalizator pentru plățile fără numerar

Criza COVID-19 a influențat comportamentul consumatorilor europeni atunci când fac cumpărături în magazine. Astfel, 44% folosesc mai des carduri fizice mai des și 9% smartphone-uri (de exemplu Apple Pay).

Respondenții cred că aceste comportamente de plată sunt de lungă durată și doar unul din cinci se așteaptă să revină la obiceiurile anterioare.

- Publicitate -

București, pe primul loc la lipsa locurilor de parcare, dar sunt și orașe unde parchezi ușor

București este orașul din România în care rezidenții întâmpină cele mai mari dificultăți în găsirea locurilor de parcare, la...

Ziua productivă se cunoaște de dimineață: 5 obiceiuri care te vor ajuta să-ți începi ziua cu spor

În prezent, modul în care îți începi ziua poate face diferența între o zi de lucru reușită și una...