Constanța: Investiţii de peste 90 milioane lei în zona centrală

Proiectul „Acces şi mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanţa” are o valoare de 89.854.757,70 lei (fonduri europene 98% şi bugetul local 2%) şi va readuce zona pietonală de pe strada Ştefan cel Mare pe lista destinaţiilor preferate pentru o plimbare pe jos prin municipiul Constanţa, alături de Faleza Cazino, Piaţa Ovidiu sau promenada din staţiunea Mamaia.

Astfel, pe strada Ştefan cel Mare vor fi derulate următoarele lucrări:

– reabilitarea/extinderea zonei pietonale (15.789 mp);
– marcaje speciale pentru persoane cu dizabilităţi;
– fântâni arteziene;
– spaţii verzi (5.206 mp);
– mobilier urban inteligent (bănci, spaţii de şedere, cişmele), inclusiv WI-FI gratuit;
– rasteluri pentru biciclete;
– iluminat public inteligent;
– sisteme informare – 15 panouri;
– sistem de supraveghere video.

Odată cu strada Ştefan cel Mare, pe zona adiacentă, reprezentând bulevardul Ferdinand şi strada Mircea cel Bătrân (de la intersecţia cu Bulevardul Mamaia până la intersecţia cu Ferdinand) vor fi realizate următoarele investiţii:

– benzii unice de transport public (2.817 m);
– marcaje speciale pentru persoane cu dizabilităţi;
– pistă pentru biciclete (5.304 m)
– reabilitare trotuare (38.273 mp);
– semnalizarea verticală şi orizontală;
– 12 staţii de autobuz moderne;
– iluminat public pentru carosabil, trotuare, piste de biciclete şi iluminat smart pentru trecerile de pietoni.

De asemenea, pe străzile Mihai Viteazu, I. Gh. Duca, Atelierelor, Ştefan Mihăileanu, Cuza Vodă, General Manu, Răscoalei 1907, Miron Costin, Ion Lahovari şi Jupiter vor fi reabilitate şi extinse trotuarele, va fi realizată semnalizarea verticală şi orizontală şi va fi modernizat iluminatul public.

Durata de execuţie a lucrărilor este de 18 luni.

- Publicitate -

Salteaua perfectă pentru un somn odihnitor

Somnul este o parte esențială a unei vieți armonioase din toate punctele de vedere. O rutină de odihnă corespunzătoare...

OMV modernizează rețeaua de stații de carburanți din Europa Centrală și de Est

OMV va introduce, în următorii trei ani, o nouă identitate de brand în șapte țări din Europa Centrală și...