Companiile cu afaceri sub 100.000 euro anual, afectate mai brutal de pandemie

Companiile cu afaceri sub 100.000 euro anual, au resimțit mai brutal efectele pandemiei anul trecut, arată raportul Confidex Q4 2020.

Jumătate dintre manageri consideră că propria companie este afectată de Covid-19, iar scăderea afacerilor este, în acest caz, de 20% în Q4 2020, față de Q2 2020.

În plus, creșterea cifrei de afaceri, estimată pentru 2021, față de 2020, este de circa 5 ori mai mică în cazul micilor companii, în comparație cu marii jucători (1% vs. 5%).

Astfel, managerii din companii mici percep mai acut impactul crizei generate de pandemie și au o medie a indicatorului stării de spirit mai scăzută decât cei din companiile mai mari: 4.6 versus 4.9.

Diferența în ceea ce privește scăderea profitului din Q4 2020 vs. Q2 2020 este edificatoare în acest sens: un minus de 22% pentru companiile mici și de doar 12% pentru cele mari.

În plus, profitul este așteptat să scadă în continuare pentru jucătorii mai mici, cu 4% în 2021, în timp ce marile companii estimează deja o creștere în acest an.

Dificultățile pe zona de cash flow sunt evidente, jumătate dintre manageri susținând că au avut probleme cu capitalul de lucru.

În aceste condiții, doar 10% dintre managerii micilor companii sunt relaxați sau foarte relaxați în ceea ce privește modul în care evoluează economia națională, în timp ce 19% dintre ei sunt îngrijorați sau foarte îngrijorați.

Companiile mici, mai puțin încrezătoare în viitor

Companiile mici sunt mai puțin încrezătoare decât cele mari în ceea ce privește efectul pozitiv al campaniei de vaccinare asupra economiei și asupra propriei afaceri.

Astfel, doar 66% cred că aceasta va avea un impact pozitiv asupra propriului business, față de 73% în cazul companiilor mari.

Totodată, micile companii nu au o bază la fel de solidă de revenire în 2021, având în vedere că principalele măsuri luate în pandemie au vizat reducerea recrutării de personal și reducerea cheltuielilor de marketing și cercetare, dar și a investițiilor.

- publicitate -

trebuie să citești