Companiile aleg tot mai mult programe de yoga la birou în beneficiul angajaților

Mai mult ca oricând, companiile caută să își mențină angajații într-o stare de spirit echilibrată și într-o condiție sănătoasă, iar introducerea programelor de wellness, consiliere psihologică sau yoga la birou nu mai sunt doar niște inițiative la care doar visam înainte, ci sunt considerate un imperativ strategic.

Studiile arată că introducerea claselor de yoga în programul de wellness corporativ este una dintre cele mai rentabile investiții pentru o organizație. De exemplu, potrivit Institutului American pentru Stres, stresul la locul de muncă costă companiile din SUA aproximativ 300 de miliarde de dolari anual din cauza absenteismului, scăderii productivității, taxelor medicale și de asigurări.

Yoga la birou ocupă cea mai mare parte a tuturor programelor de wellness în corporații întrucât aduce beneficii reale atât pentru organizație, cât și pentru angajați. Nu e de mirare de ce yoga la birou a devenit din ce în ce mai populară în întreaga lume. Yoga este o modalitate dovedită de a atenua stresul și de a îmbunătăți sănătatea corpului și a minții în nenumărate moduri.

Managementul stresului fiind unul dintre obiectivele cruciale pe care fiecare organizație aspiră să le stăpânească, tot mai multe companii la nivel global, atât mari cât și mici, incorporează yoga la locul de muncă.

Yoga poate schimba modul în care lucrezi. Introducerea unei politici de tipul „pauza de yoga” la birou poate ajuta angajații să se reseteze și să devină mai productivi pentru întreaga zi. De asemenea, practica constantă de yoga va ajuta la scăderea conflictelor din interiorul echipei, iar angajații vor putea dezvolta o stare de prezență ce le va permite să se elibereze de stres și să fie mai productivi. Comaniile aleg azi Yoga la birou este pentru a avea angajați productivi și sănătoși! – Lidia Dumitru, profesor de yoga și antreprenor

Principalele beneficii pentru companie:

  • Reducerea costurilor de sănătate legate de stres și alte afecțiuni
  • Mai puțin absenteism
  • Productivitate crescută
  • Servicii mai bune și de calitate oferite clienților
  • Angajati foarte motivati
  • Rată de uzură mai mică
  • Mediu de lucru împlinit și armonios

Beneficiile angajaților:

  • Concentrare îmbunătățită
  • Abilități mai bune în luarea deciziilor și de a face față task-urilor
  • Un sentiment mai bun de recunoaștere, datorită eforturilor conștiente ale managementului care investește în bunăstarea mentală/fizică a angajaților
  • Mai puțin stres legat de muncă și reducerea apariției burnout-ului
  • Mai puține boli induse de statul la birou o perioadă mai lungă
  • Creșterea bunăstării și a creativității la locul de muncă

Cursurile de yoga sunt rentabile și ușor de implementat, necesitând un minim de echipament sau chiar deloc. Un program de Yoga la birou poate deveni un instrument de comunicare internă, atât între angajați și angajator, angajați și publicul extern.

Fie că este dimineața înainte de muncă, ca o pauză binevenită la prânz sau după muncă, conectarea prin Yoga aduce beneficii atât mental, cât și fizic și permite echipei să împărtășească o experiență în mod deschis și vulnerabil.

Cursurile de Yoga la birou pot varia, în funcție de spațiul disponibil la locația companiei sau pot fi susținute online și sunt concepute pentru a acoperi toate nivelurile și pentru a satisface nevoile grupului.

Lidia Dumitru este în prezent profesor de yoga, având însă o experiență de peste 15 ani în mediul corporate, fiind om de comunicare și antreprenor. Din 2020 a devenit profesor de yoga recunoscut de Yoga Alliance International, pornind de la nevoia personală de a-și vindeca durerile acute de spate. Clasele ei de yoga cuprind exerciții de respirație, posturi pentru o coloană sănătoasă, flexibilitate, întărirea musculaturii spatelui și meditație.

CITEȘTE ȘI: Newletics, noua marcă de articole sportive Kaufland

- Publicitate -

Piața de fuziuni și achiziții din România a crescut în primele nouă luni din 2024

Piața de fuziuni și achiziții din România a înregistrat 198 de tranzacții în primele nouă luni ale anului 2024,...

Marea majoritate a românilor își cumpără produse dulci de patiserie-cofetărie

Un procent de 82% dintre români își cumpără produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în...