Coface lansează Diagnostic, un produs unic pe segmentul de Informații de Afaceri din România. Noul produs realizează profilul de risc al unei companii.
Diagnostic este singurul produs din România care interpretează situația financiară a companiei și comportamentul de plată într-o analiză extinsă pe 6 pagini.
Raportul ilustrează principalele 5 puncte forte și slabe ale companiei din perspectiva comportamentului de plată, situației de lichiditate, solvabilității, cash flow-ului, investițiilor și rotației capitalului de lucru.
Diagnostic este util în evaluarea unei companii, a partenerilor acesteia, fie furnizori, clienți, chiar și competitori.
Produsul ajută la înțelegerea aprofundată a sănătății financiare și a competitivității firmei analizate, și oferă argumente pentru limita de credit recomandată și riscul companiei subiect.
În ultimii 10 ani, gradul de interconectivitate a companiilor românești a crescut exponențial, fapt dovedit atât de dinamica creditului furnizor, cât și de evoluția perioadei medii de încasare a creanțelor comerciale.
Astfel, creditul furnizor a devenit de aproximativ 3,5 ori mai are decât cuantumul creditului bancar în ultimul deceniu, iar perioada medie de încasare aproape s-a dublat, de la 60 de zile în 2007, la 115 zile în 2019.